Litt krøll med Mail etter bruk av Onyx

Diskusjon rundt Mac OS

Litt krøll med Mail etter bruk av Onyx

Innleggav geron2 » søn 21.06.2015 19:48

Etter at jeg ryddet opp med Onyx har Mail slått seg litt vrang :-) Jeg har flere email kontoer, og det er helt greit fordi jeg får alle inngående rett inn i 'Inn' boksen. Etter oppryddingen er det eposten jeg har flagget som er i innboksen. For andre eposter må jeg åpne den enkelte epostkonto nå jeg ser det er merket at det er mail der. Jeg mister også oversikten når jeg ikke har den fortløpene innkøen i innboksen etter dato.

Jeg vet ikke om dette fikses direkte på maskinen, eller om det må reinstallering av Mail til.Jeg vet jeg kan reinstallere fra recoverymodus, men etter å ha startet opp med chmd + R får jeg ikke annet valg en reinstallering av Yosemite (10.10.3)

Takknemlig for litt hjelp her :-)
medlem i 165 måneder
 

Re: Litt krøll med Mail etter bruk av Onyx

Innleggav Helge Hafstad » søn 21.06.2015 22:45

Har du prøvd med å gjenoppbygge mailboxene? Marker den/de du vil gjenoppbygge og gå til Postkasse-menyen for å finne valget. Meldingene forsvinner da tilsynelatende for så å dukke opp igjen når prosessen er ferdig.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Litt krøll med Mail etter bruk av Onyx

Innleggav geron2 » man 22.06.2015 14:44

Ja jeg har kjørt 'gjenoppbygg' uten resultat. Senest for noen minutter siden. I dag hang maskinen og fikk den ikke igang. Reinstallerte Yosemite fra 'rescue' modus - men ingen endringer i Mail. Trodde vel Mail ble installert på nytt.

Så da er vel neste trinn å reinstallere Mail, om jeg finner noen måte å gjøre det på :-) Vet ikke om jeg evnt. må avinstallere Mail aller først?

Kan det være slik flaks at Yosemite tilbyr nedlasting om den finner at Mail mangler? :-)
medlem i 165 måneder
 

Re: Litt krøll med Mail etter bruk av Onyx

Innleggav Helge Hafstad » man 22.06.2015 15:16

Med programmet Pacifist så kan én installere enkeltkomponenter av OS-et. Men du må uansett laste ned hele systemversjonen. Du får vurdere om det er like enkelt å kaste selve programmet Mail og deretter installere OS X på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron