Programmer fungerer ikke

Diskusjon rundt Mac OS

Programmer fungerer ikke

Innleggav monica1970 » lør 15.08.2015 0:29

Etter ha tatt siste oppdatering, så er det 40 % av programmene ikke fungertbar.
Det er officepakken, og andre innstallerte programmer. Når det gjelder officepakken ,kommer alle dokumentene som er brukt i word opp etter ha startet det opp.
Meget irriterende at alle kommer opp på en gang. Hva gjør jeg.. Når det gjelder øvrige programmer, så starter de ikke eller når de starter opp, går badeballen rundt hele tiden. Å oppgradere var stor vits, når ikke de brukte programmene fungerer skikkelig.
medlem i 226 måneder
 

Re: Programmer fungerer ikke

Innleggav Grubasek » lør 15.08.2015 12:58

Jeg har også oppdatert, og har Office 2011-pakka (engelsk). Ingen problemer i det hele tatt, og det gjelder også alle andre programmer jeg har. Men du kan for sikkerhets skyld sjekke dette i Word:

Gå inn på "Preferences", "File Locations" og se om det ligger noe på "Startup". Der er det vanligsvis tomt, med mindre det er spesifikke filer du ønsker å åpne når Word starter.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Programmer fungerer ikke

Innleggav monica1970 » lør 15.08.2015 17:10

Jasså, da skal jeg sjekke. Jeg pleier som regel ikke fjerne det som ligger på startup. Hvordan kan jeg endre på det som ligger der. Har Office på norsk. Vurderer sterkt å oppgradere, men jeg vil se det an litt.
medlem i 226 måneder
 

Re: Programmer fungerer ikke

Innleggav Grubasek » lør 15.08.2015 17:21

Den der er faktisk litt kjip. Jeg laget en temp-mappe på rotnivå i Finder som jeg så endret til i Word (ved å klikke på Startup, Modify, for så å velge den nye temp-mappa).

Jeg tok litt feil isted; jeg trodde det var filer du la inn i Startup, men det er i stedet en filbane til en mappe som legges der. :-D

Edit:
Hvis du (når Word er avsluttet) sletter temp-mappa du laget (også fra Søppelbøtta!) vil Startup-feltet være blankt når du starter Word igjen. ;)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Programmer fungerer ikke

Innleggav monica1970 » ons 26.08.2015 0:40

Akkurat. Tusen takk for hjelpen.
Har fått ny versjonen av Officepakken, men er skeptisk å ta det i bruk. Har ennå ikke sett anmeldere av de programmene fungerer og om stabiliteten på de.
Hvor i innstillingene finner jeg, der oppdateringer kan slåes av og på ? Tror oppdateringene er av.

Så lenge Office 2011 fungerer, så er det vel greit vil jeg tro ? Bruker mest word og mail programmet Microsoft Office.
medlem i 226 måneder
 

Re: Programmer fungerer ikke

Innleggav Grubasek » ons 26.08.2015 8:08

For å slå av/på oppdateringer i Office (engelsk):

Start f.eks. Word og velg Check for updates i Help-menyen. Da startes Microsoft AutoUpdate.

I dialogboksen som kommer opp kan du bestemme hvordan den skal se etter oppdateringer.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron