Problemer med å logge på nøkkelring og iMessage

Diskusjon rundt Mac OS

Problemer med å logge på nøkkelring og iMessage

Innleggav krokan » søn 20.09.2015 10:16

Formaterte og resatte Mac'en min. Under innstalleringen ble jeg bedt om å legge inn iCloud brukernavn og passord. Samme hvor lenge jeg ventet så kom jeg ikke noe videre, prøvde flere ganger (både med den norske og amerikanske kontoen min). Gikk ikke an å avbryte heller, så jeg måtte holde inne av/på knappen helt til den slo seg av. Løsningen ble å hoppe over dette punktet i innstallasjonen, som etter dette forløp som normalt.

Når jeg nå i ettertid prøver å aktivere nøkkelring og iMessage skjer det samme igjen, det surrer og går, men skjer ingenting. Heller ikke mulig å avslutte det på vanlig måte, må bruke tvungen avslutning.

Hva skal gjøres for å ordnet dette?

Edit: Ser at serienummeret ikke er tilgjengelig under "Om denne datamaskinen", ei heller under systemrapport, regner med det er her feilen ligger. Det gjelder en Macbook Air 2013 modell.

Edit 2: Fikk det til, måtte bruke et program som heter Blank Board Serializer for å skrive inn serienummeret på nytt. Fant info om framgangsmåten her http://rogersm.net/icloud-problems-moun ... ial-number

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Problemer med å logge på nøkkelring og iMessage

Innleggav Morse » søn 20.09.2015 19:48

Takk for et velkomment supplement til mitt digitale apotek! :-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]