iMessage OSX / iOS

Diskusjon rundt Mac OS

iMessage OSX / iOS

Innleggav linx » ons 30.09.2015 13:30

Hei,

Jeg bruker mye iMessage i jobben. Og sender og leser mye direkte å macen. Men i det siste har jeg sluttet å få meldingene jeg mottar på iPhone. Så kan gå timer uten at jeg får med meg en melding. Jeg vet at de som sender bruker iPhone de også.

På mange andre kontakter får jeg dem begge steder.

Noe tips til å få dette til å funke igjen?

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: iMessage OSX / iOS

Innleggav Valotunk » ons 30.09.2015 14:22

iMessage sluttet jeg å bruke for lenge siden. Makan så ustabilt.

Noen ganger dukker meldingene opp på samtlige IOS og OS X enheter. Andre ganger bare på en eller noen, og det virker rimelig vilkårlig hvor de dukker opp.

Folk ringer og spør hvorfor jeg ikke har svart på meldinger sendt for en halv dag siden uten at jeg finner noen melding på telefonen. Når jeg senere på kvelden plukker opp iPaden som ligger på nattbordet så viser det seg at alle meldingene vises der. Neste gang kan det være motsatt...
medlem i 198 måneder
 

Re: iMessage OSX / iOS

Innleggav Jon Blund » ons 30.09.2015 16:32

Enig med Valotunk her. iMessage skapte bare problemer for meg også, og har slått det av for lenge siden.

Meldinger lot seg rett og slett ikke sende over det vanlige SMSnettet, dersom det var redusert WiFi eller 3/4G forbindelse. Frustrerende.

Ingen hjelp til trådstarter her, bare info om at andre (enn deg) har slitt med iMessage :-[
medlem i 139 måneder
 

Re: iMessage OSX / iOS

Innleggav linx » tor 01.10.2015 11:19

Om jeg deaktiverer helt så får jeg alt de sender som meldinger da?

Digger bruk av iMessage så lenge det funker fordi jeg får meldingene på Macen. Men er når det ikke gjør det, så er det et helvete.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: iMessage OSX / iOS

Innleggav Valotunk » tor 01.10.2015 11:29

Om du deaktiverer vil du motta som vanlig SMS/MMS, men da bare på telefon.

Tanken bak iMessage er helt super hadde det bare fungert skikkelig. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke har hatt utfordringer og problemer i forhold til iMessage og jeg tror alle jeg kjenner har sluttet å bruke det.
medlem i 198 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]