Programmet "Bilder" åpner seg uten at jeg ønsker det

Diskusjon rundt Mac OS

Programmet "Bilder" åpner seg uten at jeg ønsker det

Innleggav HML » fre 06.11.2015 11:19

Jeg har en egen arbeidsflyt når det gjelder importering av bilder. Arbeidsflyten er godt innarbeidet, og involverer ikke programmer som «iPhotos» og «Bilder». Men når jeg setter inn et CF-kort (eller andre typer kort, men jeg bruker mest CF) i kortleseren for å importere blir programmet «Bilder» automatisk åpnet, og vil at jeg skal importere bildene inn i et eget bibliotek. Dette problemet oppstod etter at jeg for leden oppgraderte til El Capitan, og det forstyrrer naturlig nok arbeidsflyten min.

Så altså:
- Hvordan slår jeg av at programmet «Bilder» automatisk åpner seg hver gang jeg setter i et kort med bilder? Det er riktig nok en boks der man kan huke av at programmet skal importere. Det fungerer fint så lenge CF-kortet ikke formateres - etter formatering gjenkjenner ikke lenger programmet kortet, og dermed er vi tilbake til start.



Macbook Pro
OS X El Capitan
16 GB 1600 MHz DDR3

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Programmet "Bilder" åpner seg uten at jeg ønsker det

Innleggav Morse » fre 06.11.2015 21:23

Noen spesiell grunn til at du reformatterer kortet? Holder det ikke å bare tømme det? Eller?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Programmet "Bilder" åpner seg uten at jeg ønsker det

Innleggav Snire » fre 06.11.2015 23:06

I programmet Bildeoverføring kan du velge hva som skal skje når du plugger inn forskjellige kamera/tlf/kort.
Men hvis du formaterer kortet etter hver overføring så må du nok velge dette hver gang.
Det holder med å bare slette bildene fra kortet.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Programmet "Bilder" åpner seg uten at jeg ønsker det

Innleggav HML » man 09.11.2015 14:03

Morse skrev:Noen spesiell grunn til at du reformatterer kortet? Holder det ikke å bare tømme det? Eller?

Ingen spesiell grunn til at jeg reformaterer, men det er nå slik jeg alltid har gjort det. Har kolleger som bruker samme programmer, har samme versjon av Mac, og nokså lik arbeidsflyt (inkl. reformatering av kort) og de opplever ikke samme problemet... Men kanskje jeg skal lære meg til å bare slette innholdet, det burde jo være like trygt.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Programmet "Bilder" åpner seg uten at jeg ønsker det

Innleggav HML » tir 10.11.2015 16:04

I denne tråden diskuteres mitt problem ganske presist - og her er også løsningen, en kode som må skrives inn i Terminal:

https://discussions.apple.com/thread/7004288

Nå slipper jeg endelig at "Bilder" åpner seg i tide og utide.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]