Får ikke brukt admin-passord når screensaver er aktivert

Diskusjon rundt Mac OS

Får ikke brukt admin-passord når screensaver er aktivert

Innleggav BareAre » fre 04.12.2015 13:47

Hei, jeg har så lenge jeg kan huske brukt at skal man vekke min maskin fra screensaver, så må man taste inn admin passord (iCloud). Men for 2 dager siden så vil ikke maskinen godta dette passordet lenger.

Jeg har gått til: (engelsk språk på min maskin)
- System Preferences
- Security & Privacy
- "A login Password has been set for this user"
- Og under der har jeg valgt at man skal bruke iCloud passordet for å låse opp.

Så alt ser for meg rett ut inne på innstillinger/preferences

Flere opplysninger:
Maskinen blir brukt stort sett til Photoshop, InDesign og ellers kontoroppgaver. Jeg har ikke installert noe nye programmer i den senere tid (mulig det er oppdateringer som skjer i bakgrunnen, eks Adobe pakken, MS Office... o.l.). Dette problemet startet altså i går og fortsetter i dag.

Måten jeg løser det på i dag er at jeg må holde nede power knappen til maskinen skrus av og deretter starte den på nytt. Det å logge inn med iCloud passordet er ingen problem, problemet ligger i når jeg skal vekke maskinen fra screensaver.

Nå kan jeg naturlig nok slå av dette med at maskinen krever passord ved vekking etter screensaver, men siden jeg ofte er borte fra maskinen min så syns jeg det er litt med sikkerheten at det kreves passord.
medlem i 181 måneder
 

Re: Får ikke brukt admin-passord når screensaver er aktivert

Innleggav olavl » tir 22.12.2015 21:55

Fortsatt et problem?

Meg bekjent er det ikkje passordet for iCloud som er i bruk på skjermsparer. Det er det passordet du har satt på brukeren din og som du logger deg inn med når maskina starter.

mvh,
Olav

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]