Overføringsassistent, MBP > iMac

Diskusjon rundt Mac OS

Overføringsassistent, MBP > iMac

Innleggav Manx » tor 17.12.2015 23:58

Kan jeg bruke overføringsassistent fra MBP til en iMac hvis jeg ønsker å ha kontroll på filoverføringen?
Jeg ønsker å overføre dokumenter, bilder etc, men ikke programmer. Jeg tenkte å rydde litt samtidig som jeg tar i bruk en ny iMac.

Er overføringsassistent det rette å bruke?
medlem i 146 måneder
 

Re: Overføringsassistent, MBP > iMac

Innleggav Nikolay » fre 18.12.2015 1:00

start heller på nytt og overfør filer manuelt, om du ikke ønsker programmer. så unngår du rasket også.

Brukerens avatar
medlem i 123 måneder
 

Re: Overføringsassistent, MBP > iMac

Innleggav Manx » fre 18.12.2015 1:34

Ok, takk for svaret. Det var vel som jeg tenkte, best å ta det manuelt. :-)
medlem i 146 måneder
 

Re: Overføringsassistent, MBP > iMac

Innleggav T.B.Hansen » fre 18.12.2015 22:48

Overføringsassistent lar deg velge om du vil kopiere programmer, brukerinnstillinger og/eller filer.

Om programvare ikke støttes av OSet på den nye maskinen, gir Overføringsassistent beskjed om dette.

Manuell kopiering gir uendelige muligheter for å gjøre feil eller glemme noe viktig.

«Rasket» unngår man ved ikke å installere søppelprogrammer i utgangspunktet, ved å holde all programvare oppdatert, og avinstallere programvare som er utdatert. Et skippertak hver gang man bytter maskin er en dårlig løsning, og ikke nødvendig om man bruker hodet til daglig.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Overføringsassistent, MBP > iMac

Innleggav Manx » lør 19.12.2015 18:06

T.B.Hansen skrev:Overføringsassistent lar deg velge om du vil kopiere programmer, brukerinnstillinger og/eller filer.

Om programvare ikke støttes av OSet på den nye maskinen, gir Overføringsassistent beskjed om dette.

Manuell kopiering gir uendelige muligheter for å gjøre feil eller glemme noe viktig.

«Rasket» unngår man ved ikke å installere søppelprogrammer i utgangspunktet, ved å holde all programvare oppdatert, og avinstallere programvare som er utdatert. Et skippertak hver gang man bytter maskin er en dårlig løsning, og ikke nødvendig om man bruker hodet til daglig.


Jeg er på ingen måte uenig i det du skriver her, men med å "rydde" mener jeg først å fremst kast av bilder og dokumenter som jeg ikke ønsker å ha med videre.
Jeg tenker også det er et greit tidspunkt og kvitte seg med programmer som ikke brukes like flittig mer.
Selvsagt kan jeg rydde manuelt på MBP'en og flytte resten samlet over til slutt......eller noe i den duren.
medlem i 146 måneder
 

Re: Overføringsassistent, MBP > iMac

Innleggav Morse » søn 20.12.2015 5:09

Ta en gjenomgang ac MBP´en og bruk denne til å fjerne gamle/ubrukte programmer:
http://freemacsoft.net/appcleaner/
Der finnes drøssevis av slike programmer, men dette er gratis, meget effektivt og pålitelig, og tar så godt som alt programrelatert "rask". Gjør du en grundig jobb her, kan du trøstig bruke overføringsassistenten siden og spare deg for en masse reinstalleringstid. :-) Bare hold deg unna slike gyseligheter som MacKeeper/MacBooster/CleanMyMac, osv...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]