Google søkemotor låser seg i Safari.

Diskusjon rundt Mac OS

Google søkemotor låser seg i Safari.

Innleggav terjes » ons 13.01.2016 13:49

Hei hjelpere. Har en macbookair fra 2014. På Safari bruker jeg google søkemotor. Stort sett går det fint å søke, men i det siste har den begynt å bremse/låse seg - det vil si at det skjer ingenting i søkefeltet når jeg trykker enter..og den lille blå linja som viser at det søkes, står stille. Dette gjelder for eksempel søk på navn, definisjoner av ord osv. Når den lille blå streken da står stille, og jeg trykker på feks. dagbladet eller vg osv, setter den igang igjen og er som før. Kan noen hjelpe med dette? Dette skjer ikke med iphone som er koblet til samme nettet, så det er antakeligvis ikke ruteren.
DNS er 192.168.38.1...jeg ser noen har skrevet at den kan settes til 8.8.8.8 + 8.8.4.4, men jeg får ikke inn pluss-tegnet i ruten det skal fylles inn i...hva gjør jeg?

Redigert: Om jeg i oppsettet for safari bytter fra google til bing som søkemotor, løser problemet seg, men bare for et minutt eller tre...

terje strømdahl

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Google søkemotor låser seg i Safari.

Innleggav Morse » ons 13.01.2016 18:48

Du skal ikke legge inn noe plusstegn, du skal legge inn 8.8.8.8, deretter 8.8.4.4 (uten punktum til slutt). Sjekk forresten med https://www.malwarebytes.org/antimalware/mac/ om du har fått besøk av noen "smartinger" som trikser med søkemotoren din...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Google søkemotor låser seg i Safari.

Innleggav Morse » fre 15.01.2016 19:20

Any news yet?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Google søkemotor låser seg i Safari.

Innleggav terjes » man 18.01.2016 15:53

Hei og takk Morse. Jeg har gjort det du foreslo, men problemet oppstår igjen. Det hender at når søkefeltet i Safari går i lås, og jeg tømmer loggen så funger det bra en liten stund igjen - så er det bråstopp...
edit: I tillegg hender det at sider lastes ned på Safari og bilder + forskjellig tekstruter ikke lastes ordentlig inn - det "mangler" altså noe på de sidene jeg logger på innimellom

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Google søkemotor låser seg i Safari.

Innleggav Morse » man 18.01.2016 22:32


Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]