MacBook Pro EFI-firmwareoppdatering 2.9

Diskusjon rundt Mac OS

MacBook Pro EFI-firmwareoppdatering 2.9

Innleggav Ove » lør 16.01.2016 1:45

Det finnes en del eldre poster i forumet om EFI-firmwareoppdateringer, men de svarer ikke på mitt spørsmål. Jeg oppdaget nylig denne siden:

https://support.apple.com/kb/DL1593?loc ... cale=no_NO
Denne oppdateringen anbefales for MacBook Pro (lansert midt i 2012). Oppdateringen retter opp en feil der systemet noen ganger henger når prosessoren er under stor belastning.
Post Date: 19.sep.2012
File Size: 4,29 MB

Innholdet i DMGen 'er: "MacBookProEFIUpdate.pkg — 8.nov.2014, 00.51 — 4,4 MB".

Jeg har akkurat denne maskinen, og kan vel si at jeg har opplevd det problemet en del ganger. Men spørsmålet er om dette er noe jeg bør prøve å installere, eller kan jeg regne med at det har skjedd via Programvareoppdatering ettersom jeg i årenes løp har oppdatert til Mavericks — Yosemite — El Capitan?

Kan ikke huske om ovennevnte noen gang kom som egen oppdatering. Er det noe sted i maskinen jeg kan se etter om den allerede er installert?
medlem i 230 måneder
 

Re: MacBook Pro EFI-firmwareoppdatering 2.9

Innleggav Helge Hafstad » lør 16.01.2016 1:53

Apple-meny/Om denne maskinen/Systemrapport/Programvare/Installeringer. Den er vanligvis sortert på alfabet.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: MacBook Pro EFI-firmwareoppdatering 2.9

Innleggav Ove » lør 16.01.2016 5:05

Mange takk! Der er det ingenting mellom EasyFind og Evernote. Er det virkelig mulig at Apple sitter med en sånn oppdatering, men ikke sender til de aktuelle maskinene via Programvareoppdatering? Det var jo helt tilfeldig at jeg fant den siden.

Undres om jeg tør å installere den, når jeg leser de gamle trådene her i forumet om eldre versjoner av EFI-firmwareoppdatering så er det jo ikke måte på problemer folk har kommet opp i?

Takknemlig for opplysninger fra andre med samme maskin, den ble altså lansert sommeren 2012, jeg kjøpte min seinhøstes 2013, og den regnes visst ennå ikke som en utgått modell?
medlem i 230 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]