Sette tilbake til fabrikkinnstillinger inkl. iWork

Diskusjon rundt Mac OS

Sette tilbake til fabrikkinnstillinger inkl. iWork

Innleggav iamroar » man 02.05.2016 17:18

Hei!

Finnes det en måte å reinstallere El Capitan og ha iWork tilgjengelig etter installasjon? Eller at man f.eks. fjerner alle ekstra installerte programmer og brukerkontoer, går gjennom sett-opp-maskinen som er standard på en ny Mac?

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Sette tilbake til fabrikkinnstillinger inkl. iWork

Innleggav arntss » man 02.05.2016 22:36

Lag en helt ny admin konto, fra systemvalg - brukere og grupper, på maskinen som du logger inn på. Derfra kan du slette alle de andre brukerene du vil fjerne via systemvalg - brukere og grupper. Dette vil fjerne all personlig data på hver av brukerene, men programmene som er på maskinen vil fortsatt være tilgjengelig.
Bare husk at alt av filer på disse brukerene blir fjernet/slettet, så før dette blir gjort så må man ta backup av alt som ikke kan mistes. Men regner med at du allerede har kontroll på det. :D Bare greit å si fra sånn i tilfelle....

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Sette tilbake til fabrikkinnstillinger inkl. iWork

Innleggav iamroar » man 02.05.2016 22:42

Vil det gjøre at man får samme oppstart som når man får en helt ny Mac? Det er det jeg er ute etter egentlig, jeg vet hvordan jeg kan installere OS X på nytt, men ikke hvordan jeg kan gjøre det og ta vare på iWork.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Sette tilbake til fabrikkinnstillinger inkl. iWork

Innleggav Morse » tir 03.05.2016 5:39

Kopier Pages, Numbers og Keynote til en annen disk/minnepinne. Etter reinstallasjon av El Capitan kopierer du disse tilbake til programmappen.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]