Hvordan vise bilder på mac?

Diskusjon rundt Mac OS

Hvordan vise bilder på mac?

Innleggav Jokkmeister » søn 03.07.2016 11:08

Hei,

Jeg har masse bilder liggende på en airport time capsule, når jeg vil se på disse bildene får jeg bare opp et og et bilde enkeltvis i "forhåndsvisning".

Hvordan kan jeg se disse bildene på samme måte som i "bilder" programmet ?
Hvis jeg velger å åpne bildet i "bilder" så blir bildet bare importert til macen og åpnes også enkeltvis.

Kanskje litt rotete, men det jeg vil er å kunne bla i bildene i fullskjerm ved å trykke videre, ikke åpne et og et bilde.

Takk for svar
medlem i 93 måneder
 

Re: Hvordan vise bilder på mac?

Innleggav Grubasek » søn 03.07.2016 11:51

Hvis du markerer flere/mange bilder i Finder og deretter dobbeltklikker på et av dem, vil alle komme opp i sidepanelet i Forhåndsvisning. Da kan du bla i dem med piltastene. Du kan også evt fjerne sidepanelet for å få bildene større på skjermen.
I Bilder programmet må alle som skal vises importeres til dette programmet før de kan vises fortløpende.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Hvordan vise bilder på mac?

Innleggav Jokkmeister » søn 03.07.2016 12:07

Ja, skjønte det. men er alikevel ikke helt det jeg er ute etter, ganske tungvint å merke 5000 bilder for å se igjennom.
Kan også trykke mellomrom, men dette er heller ikke en ideell løsning.

Finnes det noe program, laste ned eller innebygd som funker på samme måte som bilder/bilder i windows?
medlem i 93 måneder
 

Re: Hvordan vise bilder på mac?

Innleggav Grubasek » søn 03.07.2016 12:23

Ja, jeg har i flere år brukt Picasa (Bilder har jeg ikke noe særlig godt forhold til). Det kan gjøre det du er ute etter. Programmet er gratis og kan lastes ned her:

http://download.cnet.com/Picasa/3000-21 ... 06661.html

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Hvordan vise bilder på mac?

Innleggav jaknudsen » man 04.07.2016 14:29

Hvordan tar du backup av bildene når de ligger på en Time Capsule?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Hvordan vise bilder på mac?

Innleggav Grubasek » man 04.07.2016 14:32

Jeg bruker Carbon Copy Cloner (registrert versjon) som kan ta backup fra intern/ekstern disk til intern/ekstern disk. :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Hvordan vise bilder på mac?

Innleggav jaknudsen » man 04.07.2016 15:08

Grubasek skrev:Jeg bruker Carbon Copy Cloner (registrert versjon) som kan ta backup fra intern/ekstern disk til intern/ekstern disk. :-)

Har du også lagret bilder på Time Capsule? :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Hvordan vise bilder på mac?

Innleggav Grubasek » man 04.07.2016 15:20

Nei, jeg bruker flere vanlige, eksterne USB 3.0-disker.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Hvordan vise bilder på mac?

Innleggav arntss » man 04.07.2016 16:54

Marker ett bilde, trykk mellomromstasten, så kan du klikke frem eller tilbake med piltastene for å gå frem eller tilbake for å se bildene. Når du ikke vil se lenger så trykker du igjen på mellomromstasten. Du kan også endre hvordan bildene blir vist i FInder. Øverst litt til høyre på menylinjen til Finder-vinduet så finnes noen ikoner som gjør at du kan endre visning. Om du velger CoverFlow så vil bildene vises øverst i vinduet til Finder og du kan bla frem og tilbake med piltastene, eller du kan scrolle sidelengs med mus eller styreplate.
Om du velger Symboler så får du store visninger av bildene dine, som også kan justeres, og du ser alle bilder.

Om du vil åpne mange bilder i Forhåndsvisning, så bruker du tastatur kommando CMD + A når du er i mappen du ønsker se bilder fra.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Hvordan vise bilder på mac?

Innleggav Helge Hafstad » man 04.07.2016 22:30

Programmet GraphicConverter lar deg blant annet bla gjennom mapper med bilder. Kan også lastes ned via AppStore.

GC er shareware og kan brukes uten vederlag, men utvikleren fortjener virkelig at man registrerer og betaler.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]