Problemer med e-post programmet i operativsystemet

Diskusjon rundt Mac OS

Problemer med e-post programmet i operativsystemet

Innleggav ourkid » man 08.08.2016 20:41

Hei. Oppdaterte fra mountain Lion til el capitan for noen uker siden av flere grunner. En av grunnene var at jeg hadde begynt å få problemer med bruk av e-post programmet som medfølger i operativsystemet. Dette problemmet håpet jeg og trodde jeg ville bli fikset ved oppgradering av operativsystemet. Noe det dessverre ikke ble. Kan noen hjelpe meg?

En dag før sommeren reagerte jeg på at jeg pluselig ikke kunne hente ned og lese e-poster i det medfølgende e-post programmet i operativsystemet. Jeg kunne heller ikke sende e-poster. Vennligst se vedleggene i dette innlegget for skjermbilde. Jeg har to gmail-kontoer som jeg bruker til personlige e-post som jeg ønsker å kunne lese og sende e-poster i e-post programmet.

Ved å trykke på varseltegnene/varselikonene får jeg opp følgende melding
Det kan ha oppstått et problem med e-posttjeneren eller nettverket. Kontroller innstillingene for kontoen «xxxxxx@gmail.com», eller prøv på nytt.

Tjeneren returnerte følgende feil: Please log in via your web browser: https://support.google.com/mail/accounts/answer/78754 (Failure)


Etter leting etter løsninger i oppsettet i programmet fant jeg bare en løsning som fungerer. Jeg måtte logge meg inn på min Google-konto for å forandre sikkerhetsinnstillingene til mer sårbar. Forstår ikke hvorfor e-post programmet som medfølger operativsystemet krever dette plutselig. Og hva innebærer egentlig dette for meg?

Kan noen hjelpe? Jeg ønsker selvsagt å ha høyeste sikkerhet på min macbook pro. Har tilgang på disse gmail-kontoene på iPhone, iPad og apper som kan brukes uten at jeg aldri har måtte gjort forandringer i sikkerhetsinnstillingene hos Goggle. Og finner derfor veldig merkelig at "Mail" på operativsystemet som jeg trodde skulle kunne behandle dette best ikke fungerer.

- ourkid

Bilde

Bilde

Bilde
medlem i 132 måneder
 

Re: Problemer med e-post programmet i operativsystemet

Innleggav ourkid » tir 09.08.2016 21:46

Fant infoen på vedlegget i dag. Men ønsker mer info og hjelp fra dere i forumet. Hva er konsekvensen av mindre sikkerhet? Er feilen hos APPLE/MAC OSX? Hvis feilen er hos APPLE/MAC OS, hvorfor har den ikke blitt rettet? Lenge siden dette oppsto, nå flere måneder.

Bilde

FIKK DETTE SVARET PÅ DET OFFISIELLE APLLE FORUMET. BLE IKKE SÆRLIG KLOKK PÅ SVARET. KAN NOEN FORKLARE MEG HVA DENNE PERSONEN GIR INNSTRUKSER OM?

Open KeyChain Access in Applications/Utilities
Search for "veri"
Check each entry and delete all the ones with a red warning (usually including "unauthorized" or "Unknown").

[i]Note: you might want to start with a new Keychain. Change or reset the password of an OS X user account - Apple Support.... scroll down to Create a new login Keychain

Now that you have cleared up your keychain certificate issues, Quit Mail.
Remove your Gmail account in System Preferences > Internet Accounts by unchecking Mail in Gmail account.
Then in your User's Library > Mail V3 folder, find the Gmail folder and delete.
[/i]


Go back to System Preferences > Internet Accounts and check Mail.
Open Mail and it should download with the correct security settings now.

If you are still having problems.....

Testing in a new User will quickly tell you if the problem is system wide or if it's your User's folder that contains the problem.

CREATE A NEW USER

Go to System Preferences --> Create a New User in Users & Groups.
Switch to the New User by logging out/in or use Fast User Switching.
You can skip signing in with your Apple ID. (don't sign in, skip, continue)

Only default Apple apps will be in the Dock in the new User. Go to Applications to open other apps you might want to test.

Open Mail.
Enter your Gmail email and password.
Do you still see the issue?
medlem i 132 måneder
 

Re: Problemer med e-post programmet i operativsystemet

Innleggav ggt667 » tir 16.08.2016 9:13

For min del funker mail.app kun i Mavericks. Det største problemet med mail.app i nyere versjoner er endring i adferd, alt fra markering av lest mail til en viss tefloneffekt når det kommet til instillinger.

Det finnes bra mailprogram også Postbox( http://postbox-inc.com, ) Thunderbird for å ha nevnt 2.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]