OSX på PC

Diskusjon rundt Mac OS

Re: OSX på PC

Innleggav krovoll » ons 30.11.2016 14:20

Det gikk ikke ;---((((

Like etter jeg skrev siste innlegg, så innså jeg at skjermkort IKKE var kompatibelt "nok"

Dumme meg røska det ut og erstatta det med et standard ndiva 750 serie, ett av de mest solgte hos komplett.

Dermed sto hackintoshen Den har nå stått siden sept Får ikke brukt den

Problemet er at Recovery Boot cmd alt R ikke funke. Heller ikke recovery boot på hackintos menyen.

Jeg får altså ikke reformatert harddisken, når jeg legger inn hackintosh på ny, gjør den ikke men legger seg bare rundt.

Etter tre døgns svartb#### har jeg to valg;

a) skru ut harddisken og formatere den i et ekstern kabinett

ettersom dette nok er for avansert mekking for meg går jeg for

b) boote opp windows, legge in win 10

Det er jo veldig trist, da må jeg kjøre inn macos inn i et os jeg ikke kjenne
medlem i 232 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav Morse » ons 30.11.2016 15:42

Ingen kunst å skru ut disken og sette den i et eksternt kabinett: https://www.komplett.no/category/10149/ ... sk&hits=48

Alternativt: Skru ut disken og skaff deg en av disse: http://www.ps.no/searchresult.aspx?q=kw:usb+til+sata

Så kan du formattere disken av hjertens lyst...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav krovoll » ons 30.11.2016 18:06

Har en slik :-)

Det jeg er i ferd med, er å bytte til windows.
Jeg tror nesten det må bli løsningen. Ser ikke for meg at jeg klarer å trylle inn osx på blank harddisk. Jeg hadde jo hjelp, han brukte nesten tre timer på dette, og han var sertifisert dataing.

Kan jeg kjøpe win10 nedlasting eller må jeg kjøpe hele pakka med dvdn?
medlem i 232 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav Morse » ons 30.11.2016 18:16


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav krovoll » lør 03.12.2016 9:46

Jo, jo, det var jo dette jeg gjorde i august

Prøvde dette igjen idag, fikk formatert disken og lagt inn osx på nytt
Slo av pc,n og skrudde på etter tre timer. Men nei, nå går den i evig loop, kommer ikke forbi bios.

Så jeg har kjøpt windows10. Orker ikke dette tullet mer.


Har jo mac minin ennå Litt spent på hvordan det fungerer med mac mini som hovedmaskin og en PC med Photoshop og Lightroom med alle bildene mine ? (ca 58 000 bilder fra 2002 til idag)
medlem i 232 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav krovoll » tir 13.12.2016 15:12

Blir bare lei meg av dette. Kjører nå en Samsun 500 SSD med SKylake maskina;

Cores 4
Threads 8
Name Intel Core i7 6700K
Code Name Skylake

Det er en helt annen verden. Omtrent som når jeg går på tur. Det går sedat og tregt opp alle bratte fjella. Så kommer barnebarnet på 25 år fresend, hun startet samtidig, men er allerede på vei ned fra toppen. Jeg har ennå tre timer å gå før jeg når toppen. Men jeg når toppen!

Det imponerer meg at macminien aldri gir opp selv om alt står i sirup. Det som bekymrer meg er når win 10 kneler, har hatt et par sånne, og da må jeg dra ut strømpluggen. Er aldri slik på OSX, den kan knele, men gir aldri opp. Det kunne jo vært artig å kjørt MacPro for å se hvor kjapp den er på Photoshop etc i forhold til win10 skylake maskina, men noe slikt har ikke jeg tilgang til.
medlem i 232 måneder
 

Forrige

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]