OSX på PC

Diskusjon rundt Mac OS

OSX på PC

Innleggav krovoll » tor 25.08.2016 8:14

Driver og samler sammen en PC med rester fra sisste upgrade av maccen. Bruker ASUS Z170I hovekort med skylake pros.

Skal bruke denne til Lightroom og Photoshop.

Trenger os. Må jeg virkelig kjøpe meg windows, jeg eier ingenting av slikt

Kan jeg få OSX på den? Hva er uniBeast?
medlem i 233 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav Grubasek » tor 25.08.2016 10:59

Dette er uniBeast:

http://www.tonymacx86.com/threads/unibe ... pc.172672/

Det vil sannsynligvis bli dyrere å gjøre maskinen klar for OS X (søk etter "Hackintosh"), enn det vil være å kjøpe en Windows-lisens.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav krovoll » tor 25.08.2016 13:44

Da har vi noe å gjøre utover høsten :)

Bryr meg ikke så mye om kostnaden, bare det ikke bli aaaaltfor dyrt.

Jeg har ennå ikke bygd pc n. Starter i september når jeg har fått alle deler. Mangler kjøling på CPU ennå. Kanskje en samsung m2 drive også ;)

Kan noen fortelle meg på norsk disse HcIntosh greiene. Jo jeg skjønner jo engelsken på den websaiten, men om du har gjort det så setter jeg pris på deling av erfaring m det.
medlem i 233 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav Grubasek » tor 25.08.2016 14:51

Jeg har ikke bygget en Hackintosh-maskin, men hvis du søker her på forumet tror jeg du vil få endel svar som kan hjelpe. :-)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav kajac2 » tor 25.08.2016 22:30

Jeg eksperimenterte litt med hackintosh for en del år siden, og det er fullt mulig å få det til å fungere både stabilt og effektivt, så lenge hardwaren er støttet av OSX.

Her finner du en liste over oppdaterte komponenter som alle støttes av OSX: http://www.tonymacx86.com/buyersguide/august/2016

Selv har jeg lyst å bygge en gammel PowerMac om til Intel-hardware, men å få tak i en gammel powermac er vanskeligere enn det høres ut som. Det dukker jo av og til opp noen på finn.no, men de koster flesk, og ingen av dem befinner seg i Bergen :(
medlem i 198 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav Helge Hafstad » fre 26.08.2016 0:17

Selv har jeg lyst å bygge en gammel PowerMac om til Intel-hardware, men å få tak i en gammel powermac er vanskeligere enn det høres ut som. Det dukker jo av og til opp noen på finn.no, men de koster flesk, og ingen av dem befinner seg i Bergen


Kommer an på hva du eksakt vil ha. Tror jeg har ca 5 eldre G3 og G4, samt en del bærbare G4. Send ev en PM.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav krovoll » fre 26.08.2016 0:46

Check.

Har kjøpt meg
Gigabyte NVIDIA GeForce GTX 1070 GDDR5 8GB
Skjermkort

Usikker på dette. Ellers så er alt det kompatibelt.
medlem i 233 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav Morse » fre 26.08.2016 10:33

"Selv har jeg lyst å bygge en gammel PowerMac om til Intel-hardware, men å få tak i en gammel powermac er vanskeligere enn det høres ut som. Det dukker jo av og til opp noen på finn.no, men de koster flesk, og ingen av dem befinner seg i Bergen".

Der står drøssevis av vekkstuede G3, G4 og G5-maskiner rundt omkring her i Stavanger, særlig på reklamebyråer og grafiske bedrifter (og garantert også i Bergen!). Har selv et par G5´er, det er bare å finne fram tilhengeren... :-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav krovoll » ons 31.08.2016 20:35

Da er HacIntoshn ferdig. Ble veldig bra og veldig stabilt.

Den booter opp som en mac pro i rasende fart.
medlem i 233 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav Morse » tor 01.09.2016 0:19

Digg! :-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav krovoll » tor 01.09.2016 11:32

Har en sterk følels av å jobbe på den mest kostbare Mac Pro som finns.
Alt beveger seg lynraskt ingen venting, alt er bare moro!

Noen småting vil det være. Skjermkortet har jeg ikke fått opp ennå. Får lagt inn driveren ja. Men den sier Empty socket, kort ikke funnet.

Litt i stuss på hvordan jeg angripe dette problemet

Dette er vel også skylden for at hverken youtube eller spotify splller, I guess?

Skal lage navnekilt til den. Kan jeg kalle den

Hacintosh Quadra Z170i
medlem i 233 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav lazyjacket » tor 01.09.2016 16:58

Tror gtx 1070 er litt for ambisiøst. 980 funker godt, 980ti er litt opp og ned på hvor godt det virker.
medlem i 133 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav kajac2 » man 05.09.2016 10:09

Morse skrev:"Selv har jeg lyst å bygge en gammel PowerMac om til Intel-hardware, men å få tak i en gammel powermac er vanskeligere enn det høres ut som. Det dukker jo av og til opp noen på finn.no, men de koster flesk, og ingen av dem befinner seg i Bergen".

Der står drøssevis av vekkstuede G3, G4 og G5-maskiner rundt omkring her i Stavanger, særlig på reklamebyråer og grafiske bedrifter (og garantert også i Bergen!). Har selv et par G5´er, det er bare å finne fram tilhengeren... :-)


Har aldri tenkt på å kontakte noen bedrifter før... Har sett på Finn.no, og der er det stadig vekk mange maskiner i både Oslo og Trondheim, men ingen i Bergen :(

Jeg husker jeg så noen G4-maskiner på et loppemarked i Bergen for ca. 2 år siden, men de var voldsomt overpriset (1000 kr +). Den ene av dem var i tillegg defekt.

Aller helst vil jeg egentlig kjøpe en defekt maskin, så jeg slipper å ødelegge en fullt brukbar PowerPC-maskin for kabinettet sin del. Jeg vurderte å kjøpe en av dem på loppemarkedet, men jeg synes over 1000 kr ble for dyrt for et brukt kabinett.
medlem i 198 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav Morse » man 05.09.2016 10:32

Som sagt er der garantert masse vekkstuede maskiner i Bergen – problemet er alltid at der sjelden er noen som er helt sikre på hvem som har ansvaretfor dem og hvem som har myndighet til å gi dem bort/selge dem for en slikk og ingenting. Men ofte ligger der en god nøkkel i å understreke at du vil skru ut haddisken og ikke ta med deg noen firmahemmeligheter, hvis det kommer til dét stykket. :-) Kunne ikke tenkt meg å betale noe for en G3/G4...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: OSX på PC

Innleggav kajac2 » man 05.09.2016 13:30

Kunne vel gjerne betalt opp til ca 500 kroner hvis kabinettet var i god stand. Men både samlermessig og bruksmessig er maskinene lite verd. Men jeg tror jeg skal kontakte noen selskaper som muligens har noe slikt liggende, og se om de er interessert i å selge :)

Jeg har også sett etter slike maskiner på gjenvinnings-stasjoner og bruktmarkeder, men har enda tilgode å finne noen (bortsett fra de dyre på loppemarkedet).

Men mange takk for tips. Så beklager jeg til trådstarter for å ha okkupert tråden hans :)
medlem i 198 måneder
 

Neste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]