Dobbelt sett med bilder og optimalisert lagring.

Diskusjon rundt Mac OS

Dobbelt sett med bilder og optimalisert lagring.

Innleggav pil » søn 28.08.2016 8:49

Hei

Tar sjansen på å starte denne tråden da jeg har søkt og ikke funnet noe som ligner på mitt problem/problemer i forumet. Nå skal det sies at jeg fant noe som kunne nærmet seg mitt problem men det var fra laaaangt tilbake i tid.

Problem 1
Import fra Iphone.
Når jeg importerer via usb, i bilder import funksjon, kommer det hver gang opp et sett med bilder som alltid ligger der. De nye bildene jeg har tatt kommer selvsagt også opp, men et gammelt sett med bilder ligger også der. Jeg kan ta "import alle nye", men da får jeg nok et dobbelt sett i bilde biblioteket. Neste gang jeg kobler til med usb skjer det samme. Pussig nok skjer ikke dette ved trådløs oppdatering av bilde biblioteket.
De bildene som alltid ligger der har også rare filnavn som f.eks JSNR3037.jpg QVXE4295.jpg.
Så det virker som backup eller tubnails temp filer, men de er i full størrelse .

Bruker i tillegg Dropbox for ekstra backup men har sjekket på nett om dette kan være tilknyttet problemet uten noe resultat . (Tenkte kanskje at 3de parts program tuller noe til.)

Problem 2
Optimalisert lagring av bilder.
Jeg har mye bilder, rundt 12-13000. Derfor kjører jeg også optimalisert lagring på både iPhone og iPad. Problemet er at jeg syns dette fungerer dårlig, veldig dårlig. Fortsatt sliter jeg med plassen da jeg ser at det fylles opp med bilder. Trodde optimalisert var en tubnails visning av bilder som man kunne laste inn i bedre kvalitet hvis man ønsket ? Jeg har restartet både iPhone og iPad etter at jeg valgte optimalisert, men syns det funker dårlig da. Har jeg gjort noe i gal rekkefølge eller bare blir det slik ?

Per Ivar :-)

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 



Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]