Gjenopprette Chrome/Instillinger fra TimeMachine

Diskusjon rundt Mac OS

Gjenopprette Chrome/Instillinger fra TimeMachine

Innleggav terjemk » fre 21.10.2016 10:53

Hei.

Jeg har gjort en clean install av Sierra (hadde Beta versjonen).

Jeg har klar å glemme mitt hovedpassord i Lastpass som da igjen bruker info fra Chrome for å gjenkjenne brukeren min slik at jeg får opprettet nytt passord.

Så! Nå lurer jeg på hvordan jeg kan hente denne infoen/gjenopprette alle innstillinger fra TImeMachine. Jeg kjørte en full backup før jeg reinstallerte.

HAr forsøkt gjenopprette selve chrome men det fulgte da ikke med noen instilinger, heller ikke bokmerker etc.

Anyone?
medlem i 190 måneder
 


Re: Gjenopprette Chrome/Instillinger fra TimeMachine

Innleggav terjemk » lør 22.10.2016 9:11

Takk den har jeg lest og alt er gjort.

Så med mindre jeg kan hente frem noe info fra en browser så må jeg altså slette last pass kontoen min og lage en ny.......

Hmpf
medlem i 190 måneder
 

Re: Gjenopprette Chrome/Instillinger fra TimeMachine

Innleggav mingebretsen » lør 22.10.2016 10:41

Ønsker ikke å kapre tråden her, men passet godt inn. Sotter å skal gjøre hva du gjorde. Hadde public Beta Mac os, skal gjøre clean install ettersom jeg skal selge Mac.
Prøver via macOS utilities. Velger reinstall macOS. Men får feilmelding, kan ikke installere på harddisken ettersom jeg har en nyere versjon allerede installert.
Hvordan gjør jeg detta?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Gjenopprette Chrome/Instillinger fra TimeMachine

Innleggav terjemk » lør 22.10.2016 11:47

Hei. Du må først slette den nåværende installasjonen på macen din før du forsøker installere en eldre versjon. Du gjør det i samme vindu som reinstallerer.

Husk backp før du sletter:)
medlem i 190 måneder
 

Re: Gjenopprette Chrome/Instillinger fra TimeMachine

Innleggav Helge Hafstad » lør 22.10.2016 12:39

Litt mer i detalj er kanskje nødvendig. Når du starter i recovery-modus (cmd-R holdes nede ved oppstart) så gjør du de første trinn i installasjonen inntil meny-linjen dukker opp på skjermen. Under Verktøy der velger du Diskverktøy og sletter disken din. Går ut fra at du ikke har noe der som skal tas vare på - i så fall må du avslutte og ta backup først.

Når du så har slettet disken avlutter du Diskverktøy og du kan fortsette installasjonen. Når maskinen restarter slår du av maskinen når prosedyren for å sette opp en bruker kommer opp. Den som overtar maskinen kan da gjøre dette selv.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Gjenopprette Chrome/Instillinger fra TimeMachine

Innleggav mingebretsen » lør 22.10.2016 15:47

Takker og bukker for svar:)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]