Mailkrise etter Sierra oppdatering!

Diskusjon rundt Mac OS

Mailkrise etter Sierra oppdatering!

Innleggav TerminalBoy » ons 26.10.2016 23:22

Hei,

Oppdaterte fra El-capitan til Sierra og kunne for så vidt ha stoppet der. Imidlertid bestemte jeg meg for en clean install. Tok da kopi av mail-folderen i bibliotekmappen. Der var der under El Capitan en mappe ved navn V3. Etter oppgradering til Sierra heter den nå V4. Etter clean install har jeg kopiert den inn i bibliotekmappen og startet Mail. Men ingenting skjer! Alt av kontoer og mailbokser kommer ikke frem. Noen som har en ide om hvordan jeg skal få mailsystemet tilbake? Ville det hjulpet om jeg hadde den gamle V3 mappen? Faen så irriterende at det skal være problemer med mail for hver oppdatering!!
medlem i 132 måneder
 

Re: Mailkrise etter Sierra oppdatering!

Innleggav Valotunk » tor 27.10.2016 8:21

Har du kopiert over com.apple.mail.plist filen som ligger i Library > Preferences ?

Jeg har forøvrig aldri hatt noen problemer med Mail ved oppgraderinger og clean install, men så har jeg heller Export/Import funksjonaliteten i stedet for å tukle med manuell flytting.

https://support.apple.com/kb/PH22318?locale=en_GB
medlem i 198 måneder
 

Re: Mailkrise etter Sierra oppdatering!

Innleggav TerminalBoy » tor 27.10.2016 8:46

Hei,

Nei gjorde ikke det men har gjort følgende:

Opprettet alt av mailkontoer på nytt.
Importerer mailbokser jeg finner i mappen V4 og prøver å få til samme struktur jeg hadde. Usikker på om jeg får med alt men jeg får nå prøve....

Så kommer neste problem. Dette gjør jeg på MacBooken som er jobbmaskinen min når jeg er på sjøen. Når jeg kommer hjem bruker jeg iMacen og ønsker da å ha identisk mail på den maskinen. Trodde det bare var å kopiere mail mappen under Bruker/Bibliotek over til den andre maskinen, men det går altså ikke (det gikk på El capitan).

Noen forslag her??
medlem i 132 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron