av leikvik » man 16.01.2017 23:31
Konas aldrende iBook kjører macOS 10.12.2. Hun har saffet seg iPhone 7+ og koblet disse opp til samme Apple ID. Problemet er at hun tidligere brukte en annen Apple ID på mac'en, der brukernavnet var en e-postadresse som nå er slettet. Denne gamle Apple ID'en var knyttet til en iCloud-konto der "Finn min Mac" var aktivert. Når hun forsøker å logge seg ut av den gamle iCloud-kontoen, kommer den gamle Apple ID-en opp og krever passord for å deaktivere "Finn min Mac". Dette passordet er glemt. Derfra går hun i ring og er låst inne i den gamle Apple ID'en på Mac'en. Hennes nye Apple ID fungerer utmerket på iPhonen, men det hjelper ikke når hun skal kjøpe noe fra app store eller gjøre andre operasjoner på Mac'en, som aktiverer den gamle Apple ID'en som ikke lenger fungerer.
Noen forslag til hvordan hun kan få avsluttet den gamle iCloud-kontoen og slettet den gamle Apple ID'en?