Apple ID og kaos ID

Diskusjon rundt Mac OS

Apple ID og kaos ID

Innleggav Frimann1 » ons 18.01.2017 12:27

Hei, jeg har vært bruker her før, men jeg har opprettet en ny konto av ulike grunner.

Til å begynne med hadde jeg én epostadresse som også var Apple ID. En feil førte dessverre til at epostadressen ble feil innskrevet til å være identisk med en likelydende @gmail.com. Som en slags parallell Apple ID. Denne fungerte til iTunes-bruk.

Dette fungerte en tid, og så fant en iPad ut at den skulle invertere alle farger på displayet. Det var jo litt rart, dessuten var den likelydende @gmail-adressen ikke mulig og reversere, og den måtte gjenopprettes. Da visste plutselig ikke datamaskinen hva den skulle gjøre, og nektet å respondere på spørsmål om nedlastning av programvare (iOS).

Da det ikke var mulig å gjenopprette systemet til bare og omfatte én adresse for hele systemet, ble det hasteopprettet en gmail-adresse nr 2, en slags epost/ID-adresse nr 2, men det fungerte bare delvis, og ble etterhvert rotete.

Javel, tenkte jeg. Da opprettet jeg en ny Apple-ID fra grunnen av, og etter to reinstallasjoner ser det ut til at jeg er blitt idiot eller noe sånt. Det er ikke riktig, tror jeg, men jeg er sikker på at ID nr 3 ikke kan laste ned programvare fra AppStore ved bruk av denne tredje adressen.

Hva gjør jeg? Jeg vil gjerne ha én epostadresse, helst en icloud-adresse som erstatter de andre adressene, og som fungerer som sentral enhet i hele systemet. Både som epostadresse og som Apple ID.

???

Med vennlig hilsen
Frimann1 :-) :-)
medlem i 86 måneder
 

Re: Apple ID og kaos ID

Innleggav MCSE » ons 25.01.2017 17:02

Heisan Frimann1.

Ikke helt enkelt å følge tråden her men jeg prøver.

PS: Når du skal skrive så mye så unngå å skrive om ting som bare forvirrer (farger på iPad osv.)

1) Kontakt Apple Support og få fjernet alle AppleID'er.
2) Sørg for å få orden i epost kontoene dine.
2) Sørg for å få hjelp av noen som vet hva de gjør når ny AppleID skal lages. Ev. be om hjelp i en butikk eller ved service senter som driver med dette.
3) Lagre informasjonen om AppleID kontoen på et trygt sted slik at du kan komme deg inn der du skal om du glemmer deler av informasjonen. Oppdater denne dokumentasjonen umiddelbart om brukerID eller passord endres.

En AppleID fungerer på samme måte over alt. Går noe galt er det fordi man ikke har fylt inn riktig informasjon (passord osv.). Totalt ulike kontonavn på de ulike tjenestene man har hjelper veldig om man sliter med å holde orden.

Med utgangspunkt i konto rotet, kjøp etc. tar jeg alle mulige forbehold.

L.
medlem i 165 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere