Reinstallasjon av system/annet

Diskusjon rundt Mac OS

Reinstallasjon av system/annet

Innleggav Edwi » man 23.10.2017 21:08

Jeg har reinstallert High Sierra flere ganger nå på min iMac. Men den er likevel mega-treg.
Jeg har backup på TimeMachine, og det første jeg lurer på er at når jeg skal legge tilbake "Brukere" så kommer ikke mappa med mine programmer opp. Dog i sidefeltet står det programmer, og ved å klikke på den, så vises alle programmene. Men jeg lurer da på at når jeg legger tilbake og velger "Brukere", vil da mine programmer komme med?
Jeg har bare 4 GB ram, og har prøvd å finne 2 stk. 2GB ram for å øke 8 GB, men det ser ikke ut til at jeg kan få det i Norge. Fikk før på Komplett, men ikke nå.
Kan jo også være at min iMac fra oktober 2009 er for gammel H. Sierra.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Reinstallasjon av system/annet

Innleggav Grubasek » man 23.10.2017 22:07

I henhold til denne siden er ikke din maskin for gammel:

https://support.apple.com/en-us/HT201475

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Reinstallasjon av system/annet

Innleggav Morse » man 23.10.2017 23:14

Har sendt deg PM.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Reinstallasjon av system/annet

Innleggav Edwi » tir 24.10.2017 18:15

Jeg vet at maskinen støtter H. Sierra, men den er den eldste som støtter systemet. Har bare fået det for meg at 4 GB Ram er for lite for dette systemet.
Er det ellers noen her som bruker TimeMachine og ikke bruker iCloud. Da hadde det vært fint om du åpnet TM mappa, og så om Programmer-mappa lå under Brukere. Det gjør den ikke hos meg, noe jeg tror den burde gjøre.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Reinstallasjon av system/annet

Innleggav Helge Hafstad » tir 24.10.2017 18:31

I noen tilfelle får en ved installering spørsmål om programmet skal være tilgjengelig for alle eller bare brukeren som er logget på. I siste tilfellet er det vel at programmet installeres til din spesifikke programmappe, ellers i den ordinære på høyere nivå.

Mao skal der ikke være noen programmert i brukermappen din. Med mindre du selv har spesifisert at de skal være der.

Har ellers en del 2 GB brikker liggende til din modell. Gi et ord om du er interessert.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Reinstallasjon av system/annet

Innleggav Edwi » tir 24.10.2017 20:37

Takk. Det vill være dumt hvis jeg valgte å legge Brukermappen tilbake etter sletting av HD, og så var ikke programmene jeg hadde installert der.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron