Lage en Yosemite USB install

Diskusjon rundt Mac OS

Lage en Yosemite USB install

Innleggav mirnes » tir 06.10.2020 14:55

Hei

Nå har jeg prøvd i 4 timer å søke på nett etter løsning uten hell. Alle guider jeg finner henviser meg til nedlastings siden til apple av yosemite og alle viser at den laster ned en fil i programmer jeg kan se content til og lage en instalasjonsdisk.

Problemet er at jeg har Catalina og får lastet ned en .dmg fil. Den åpner da opp en .pkg fil som starter installasjonsprosessen. Det skal da lage en .app fil i applikasjons folderen.

Igjen dette er ikke mulig å gjøre på Catalina. Jeg har prøvd TransMac på windows men får ikke den USB brikken til å boote på magen ved å da holde inne Option knappen.

Nå søker jeg råd her om hvordan lage da eller installere en nye partisjon på macen med Yosemite.

til info så har jeg allerede lagt en partisjon til dette. Trenger Yosemite da jeg har en ProTools som ikke kan kjøre på nyere versjoner en Yosemite 10.10.5

Takk på forhånd
medlem i 166 måneder
 

Re: Lage en Yosemite USB install

Innleggav Morse » tir 06.10.2020 21:31

Går ut fra at du har vært innom her: https://support.apple.com/no-no/HT210717

Når du har lastet ned, sett en 8 Gb minnepinne i maskinen, start Diskverktøy, og velg "gjenopprett/restore" pinnen fra .dmg-fila. Restart så fra minnepinnen og installer på den ledige partisjonen. Funka her.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Lage en Yosemite USB install

Innleggav mirnes » ons 07.10.2020 14:00

Hei

Det prøvde jeg nå men får bare opp at gjennomprettningsprosessen misslyktes. Er det på grunn av feil formatering?

Takk for svaret og hjelpen.
medlem i 166 måneder
 

Re: Lage en Yosemite USB install

Innleggav Ttiger » tor 08.10.2020 12:41

Prøv noe sånt?
https://osxdaily.com/2014/10/16/make-os ... all-drive/
Det som er viktig er at den er formatert med Mac OS Extended (Journaled) og ikke noe windows format.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Lage en Yosemite USB install

Innleggav mirnes » tor 08.10.2020 18:41

Dette funket ikke. Problemet er at jeg ikke får lastet ned “Install OS X Yosemite” .app filen. Apple har gjort det slik at nå laster du det ikke lenger gjennom app store men som en vanlig nedlastingsfil .dmg.

Da får jeg ikke gjort disse tingene. Men jeg får heller ikke startet opp filen for å ekstrakt instalasjonsfilen da dette er en eldre versjon som jeg må åpne på nyeste versjonen.
medlem i 166 måneder
 



Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron