Facebook bruker 1,5GB minne!

Diskusjon rundt Mac OS

Facebook bruker 1,5GB minne!

Innleggav sverremac » tor 08.10.2020 15:18

Nye versjonen av Facebook bruker nesten 1,5 GB med minne, min gamle Mac peser, bedre på Safari enn på Chrome, men ille begge steder. Safari advarer: "Denne nettsiden bruker mye minne. Hvis du lukker den, kan det gjøre Macen raskere i bruk." Selv nye Mac'er peser har jeg sett, om flere faner med Facebook er oppe samtidig.

Dette virker meningsløst!! Jeg ser ingen forbedringer i funksjon på nye Facebook, heller mindre oversikt. Ikke noe å gjøre med dette, FB gjør vel som de vil, men kanskje noen kommentarer på det?

frustret sverremac

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Facebook bruker 1,5GB minne!

Innleggav Morse » søn 11.10.2020 2:20

Maskin? Minne? macOS? Litt vanskelig å komme med råd før du har fortalt om dette, vet du... ;) ;) ;)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Facebook bruker 1,5GB minne!

Innleggav Nikolay » søn 11.10.2020 8:59

slutte å bruke facebook..?

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Facebook bruker 1,5GB minne!

Innleggav sverremac » søn 11.10.2020 18:36

Morse skrev:Maskin? Minne? macOS? Litt vanskelig å komme med råd før du har fortalt om dette, vet du... ;) ;) ;)



Arbeidsminne. Jeg har en gammel MacbookPro mid2012 med OS 10.13.6 og 8GB arbeidsminne. Men en helt ny MacBook som jeg ikke har detaljene på, peser også, så dette framstår som en generell utfordring. Jeg var ikke så mye ute etter råd, heller å uttrykke frustrasjon over at FB lager siden sin så tung.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Facebook bruker 1,5GB minne!

Innleggav Morse » tir 13.10.2020 7:34

Sjekk alle dine innstillinger vedrørende både FB og din foretrukne nettleser. Der finner du sannsynligvis svaret. Tilbakemeldinger ønskes.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Facebook bruker 1,5GB minne!

Innleggav Tarkus » tor 15.10.2020 21:35

Ser at andre også kommenterer om samme problem når det gjelder Facebook i det siste.
Se ned i denne tråden om du finner noe nyttig:

http://www.macnyt.dk/forum/?task=thread ... 4759257730

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron