åpne PDF filer automatisk etter nedlasting

Diskusjon rundt Mac OS

åpne PDF filer automatisk etter nedlasting

Innleggav ml635487 » ons 16.12.2020 16:35

Hei

OSX Catalina 10.15.7
safari 14.0.2

Etter nedlasting vil ikke safari åpne pdf fil i forhåndsvisning automatisk selv om det er krysset for dette valget under "safari/valg/generelt"
Finnes det en løsning på dette eller er det bare å ta en install av osx catalina på nytt ?

Nå er det slik at trykker man på en PDF fil så lagres den i nedlasninger det vil si at i nedlasningsmappen blir det mange filer og filnavnene forteller ikke bestandig hva det er
og jeg må ved jevne mellomrom manuelt rydde i den mappen.
Dette er ikke noe jeg er spesielt glad for ønsker at PDF skal åpne seg automatisk og ikke ligge i nedlastningsmappen til evig tid.
Når man åpner i forhåndsvisning kan man velge å printe ut/lagre/videresende etc etc dette
synes jeg er supert. Slik vil jeg jo egentlig at det skal fungere.

På forhånd takk.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: SOLVED åpne PDF filer automatisk etter nedlasting

Innleggav ml635487 » ons 23.12.2020 14:12

Litt oppdatering:

Prøvde det jeg kunne komme på ,men fikk det ikke til å funke, tok så å installerte Catalina på nytt, det løste heller ikke problemet.(fra usb uten å slette OSX som var installert)
Fjernet Catalina totalt fra maskina , installerte Catalina som en fresh install fra USB da hjalp det , når man trykker på en PDF laster ned ned og åpner automatisk i forhåndsvisning,
eneste som jeg ikke er tilfreds med er at pdf filer blir liggende i nedlstningsmappa og må ryddes manuelt.

Men går det ikke så går det ikke får nok bare leve med det.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: åpne PDF filer automatisk etter nedlasting

Innleggav Gurre » tor 24.12.2020 17:46

Sett opp en cron-jobb som sletter filene for deg (man crontab).

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]