CS CS CS

Diskuter de nyeste spillene

Er CS et bra spill?

JA!
8
42%
NEI!
11
58%
 
Antall stemmer : 19

CS CS CS

Innleggav magnus » søn 28.03.2004 21:50

Da jeg har fått klager på at det ikke passet seg å snakkes om CS under andre temaer, lagerjeg et her, så vi kan få gjort rent bord en gang for alle! :)

1. Jeg hater CS
2. Grafikkmotoren i CS suger
3. Det er bare fjortiser som har kjøpt seg PC etter sin konfirmajon som spiller CS
4. Jeg er dritdårlig i CS

Det er vel et eller annet syksik galt med meg, da det ofte virker som om jeg er den eneste i verden som ikke liker CS, men da jeg er macer, og er vant til å ha egne meninger, og egne programmer på PC-fronten, så er det vel kanskje naturlig…
medlem i 245 måneder
 

Innleggav thomasb » søn 28.03.2004 22:17

Å spørre om CS er et bra spill blir vel kanskje litt feil? :) CS er jo et bra spill, men om man liker det eller ikke, det er noe annet! Still heller dette spørsmålet i pollen: "Liker du CS? - Ja/Nei"

Jeg for min del liker Ghost Recon mye bedre enn CS (ja jeg har prøvd CS selv om jeg bruker Mac).

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » man 29.03.2004 0:41

Enig med thomasb - CS er jo bra, selv om ikke alle liker det. Personlig elsker jeg det. Og at jeg liker et skytespill sier ganske mye... Grunnen til dette er at det ikke bare krever å skyte det som rører seg, men at lagspillet er så viktig. Når man fungerer sammen som et lag vinner man, og når folk prøver seg som individualister går det stort sett dårlig, selv om man er dyktig til å skyte. Jeg liker også måte våpnene fungerer forskjellig, og at det tar litt tid å lære seg hvordan de fungerer til forskjellig bruk. Når det i tillegg er noenlunde realistisk har det rett og slett falt i smak selv hos en som synes andre skytespill er lite givende.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Jon » man 29.03.2004 1:50

Cs er et bra spill, det er det ikke mulig å motbevise i dag. Det er et av verdens mest spilte online spill. Det er forsåvidt (så godt som) det eneste spillet jeg har spilt de 3 siste årene.

Grafikken på spill betyr ikke alt. Er konseptet i et spill bra, så er det stortsett det som betyr mest. Grafikken er bare addon. (litt enkelt sagt). Før i tiden måtte de lage bra spill konsepter, nettopp fordi grafikken var så dårlig. Nå til dags er det mange som smeller sammen noe greier og legger på heftig grafikk, tjener litt penger og sier seg fornøyd. Greit nok det, men grafikken i seg selv gir ikke et bra spill.

Enda ting om grafikk. 3d motoren til half-life (som cs bygger på) var revolusjonerende når den kom, og den kom i 1998. Det er 6 år siden.. og det er lenge når man snakker om data-relaterte ting. Jeg syns den fungerer ypperlig ennå.

Jeg begynte med beta 4.1 eller noe sånt av cs og likte det fra første stund. CS har forandret seg i løpet av tiden, noe til det bedre, og noe til det værre. Det som flertallet ikke liker blir somregel fjernet igjen i den neste versjonen.

Det som er bra med cs i motsetning til en del andre spill er:
    - Det er litt realistisk, men alikevel ikke så realistisk at det blir kjedelig som online spill.
    - Det er ikke som quake/unreal der det eneste det dreier seg om er å hoppe rundt å skyte. I CS er taktikk minst like viktig, hvis ikke mer.
    - Teamplay er vitalt og ved å fjerne muligheten til å hoppe fritt, så fjernet de enda en likhet til unreal og den typen spill.
    - Du kan også spille alene og drite i alle på public games, det irriterer riktignok andre, men det er mulig. Du må riktignok være en kjip camper, eller spille mot newbies. Spiller du mot gode spillere funker det ikke i lengden.


Jeg kunne sikkert listet opp mye mer.... konklusjonen er at cs har alle aspekter som gjør et spill godt i mine øyne. Taktikk, reaksjon, teamplay, kunnskap (om våpen, hvor man skal skyte, om maps,etc.. ++.

CS er fint! :)

Ble vel rotete skrevet som vanlig.. blir ofte det hvis jeg skal skrive mye uten å skrive så mye, eller at jeg skriver fort.. bla bla bla.. skjønn det den som kan. :)


Lister opp system krava til Half-Life, og det sier jo sitt:

Title: Half-Life
Publisher: Sierra Studios
Developer: Valve
Genre: Action
Number of Players: 32
Internet Support: Yes
Release Date: October 31, 1998
Minimum Requirements: Windows 95/98, Pentium 133, 24 MB RAM, SVGA Capable Video Card, 2X CD-ROM

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav thomasb » man 29.03.2004 8:32

Jon skrev:- Teamplay er vitalt og ved å fjerne muligheten til å hoppe fritt, så fjernet de enda en likhet til unreal og den typen spill.


Hoppe fritt? Betyr dette at man ikke kan hoppe lenger? Slik er det i så fall også i Ghost Recon. Der kan man ikke hoppe. Der er det også teamplay, taktikk osv... som gjelder :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav magnus » man 29.03.2004 14:59

thomas: Da "Er CS et bra (skulle ha vært godt der) spill?" er et spørsmål som hver person må ta hensyn til. jeg mener det slik jeg har skrevet, synes du CS er et godt spilll? ja eller nei. Nei, det synes jeg ikke. Er CS et bar spill, er et sprøsmål til en person generelt, Hvis man liker det sier man at spillet er bra, det har du vel kanskje hørt?. Hvis man ikke liker det sier man at det er et dårlig spill, det man da mener er at det er et dårlig spill sette i ens egne øyne, og det trengher ikek nødvendigvis være et dårlig spill, sett med noen andres øyne. Man må selv ta hensyn til om man synes et spill er bra eller dårlig. Om et spill er bra, men man selv ikek synes det,d a er det ikke bra da. For en selv. For andre gjelder noe annnet. Skjønner du?

Min konklusjon, etter å ha lest gjennom spørsmålet flere ganger, er at det sletttes ike er noe galt med det. Men at ditt forslag kunne ha vært et bedre spørsmål, det er greit nok :) Men hvis jeg endrer nå, så blir alle innleggene feil, da vi dere nå har kommet over på om CS-konseptet er et bra spill, eller et dårlig spill genrelt sett.

Det var ikke meningen at dette skulel bli et så surt og negativt innlegg, det bare ble slik :) Egentlig så hmm… vet ikke helt…
Sist endret av magnus den man 29.03.2004 21:14, endret 1 gang
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Jon » man 29.03.2004 20:02

thomasb skrev:
Jon skrev:- Teamplay er vitalt og ved å fjerne muligheten til å hoppe fritt, så fjernet de enda en likhet til unreal og den typen spill.


Hoppe fritt? Betyr dette at man ikke kan hoppe lenger? Slik er det i så fall også i Ghost Recon. Der kan man ikke hoppe. Der er det også teamplay, taktikk osv... som gjelder :)


Det er en stund siden nå, husker ikke når det ble sånn.. 1.0 kanskje? Tingen var at de ville hindre bunnyjumping (bunnyjumping er en hoppeteknikk som gikk fortere enn å løpe), samt prøve å tvinge folk til å spille mer team på public servere.
Problemet var at det var mange som hoppet og spratt rundt hele tiden, dvs. de hoppet mer enn de løp/gikk. Ble vel litt for urealistisk, samt at det inspirerte folk til å spille alene. Folk hoppet rundt å drepte folk som i ut og lignende spill. Det blir fort kjedelig (for flertallet), og det er heller ikke det som er poenget med spillet.
Så i dag kan du hoppe 2 ganger, på det tredje hoppet mister du høyde og fart. I dag så lønner det seg ikke å hoppe bortover isteden for å løpe.

Det var forøvrig en hard tilvenningsprossess, men det gikk greit etterhvert. Nå bruker man hopping der det er naturlig.. Det er jo ikke så naturlig å hoppe hele tiden. Så nå mener jeg det er en bra ting, selv om jeg ikke var så fan av det med engang det kom.

Du kan jo prøve cs igjen, kanskje du liker det bedre nå.. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]