Legge kabal på mac'en

Diskuter de nyeste spillene

Burde Apple includere en god kabal i Tiger?

Ja, selvsagt. Intet operativsystem er komplett uten
31
63%
Tja, vi finner vell en hvis vi absolutt vil.
8
16%
Nei! Dette minner meg bare om vinduverdenen. Ellers takk.
5
10%
Legger ikke kabal jeg. Hva med god omgang bondesjakk?
5
10%
 
Antall stemmer : 49

Legge kabal på mac'en

Innleggav inikken » ons 22.09.2004 23:43

Hei.

Er det noen der ute som vet om det finnes noen gode kabaler til mac?

Jeg tror mine besteforeldre snart skal ta skrittet ut å kjøpe seg sin første datamaskin og da må det jo bli en mac. Det eneste er at ved siden av å sende e-post o.l. tror jeg min morfar synes det viktigste blir å kunne legge en god 7-er kabal (solitare)

Har spurt spørsmålet i en annen string for en stund siden, men ingen har svart. Noen som har noen tips nå?

- Nikolai

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 23.09.2004 0:05

Finnes flere gode solitaire alternativer der ute som slår MS sin utgave ned i binær-rota. (Skulle ikke være for vanskelig da dagens solitaire er den samme som i Windows 3.11 omtrent)
Hadde en favoritt* som jeg spilte mye av når jeg var ute på reiser o.l. Styrte spillet med piltastene så jeg kunne nok sett ut som en smarting der jeg sjonglerte kortstablen raskere enn skyggen. Veldig artig løsning på kontrollene..

Se om du finner noe interessant her. *Tror det var MacSolitaire jeg spilte mye før men er ikke sikker.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav inikken » tor 23.09.2004 0:10

Takk for tipset.

Som dere skjønner er jeg her på jakt etter det ultimate innen 7-er kabal og ikke noe hva-som-helst. :lol:
Kom gjerne med flere forslag hvis det er noen andre som har sterke meninger innen kortkunsten.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

hmm

Innleggav Funkaholic » tor 23.09.2004 8:36

De skal kjøpe sin første datamaskin og den skal brukes til mail og kabal?
Hmm, i frykt for å bli hata av alle her, men burde du ikke da i stedet forslå en pc?
Ser liksom ikke helt vitsen med en mac da med tanke på pris..
Til deres bruk er jo f.eks en liten Dell fordelaktig i motsetning til en mac siden de slipper unna med 2-5000 kroner
kontra en iMac til 10.000 og oppover..

Men skal de gjøre mer en å sjekke mailen, legge kabal og surfe litt rundt, så er jo selvfølgelig en deilig fin ny iMac tingen :)

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 23.09.2004 9:48

Har dere sett den reklamen på TV, om han fyren som sitter med det monsteret av en PC, også sitter han og spiller kabal? :D hahahhaha! Utrolig morsom reklame!

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: hmm

Innleggav Beate » tor 23.09.2004 11:42

Funkaholic skrev:De skal kjøpe sin første datamaskin og den skal brukes til mail og kabal?
Hmm, i frykt for å bli hata av alle her, men burde du ikke da i stedet forslå en pc?
Ser liksom ikke helt vitsen med en mac da med tanke på pris..


Men de slipper å tenke på virus og spionvare - som de må på pc - og det er veldig skremmende for nybegynnere.
Emac konkurerer ganske bra på pris imot Dell.
(Jeg hater deg ikke. Jeg har ikke noe spesielt imot pc)
medlem i 236 måneder
 

aha

Innleggav Funkaholic » tor 23.09.2004 11:55

Å ja Emac ja, glemte helt den jeg.. Den er jo perfekt til deres bruk...

I rest my case :P

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 23.09.2004 13:31

*Gah* Macintosh er virkelig gode nybegynner maskiner. Men likevel.. Virker som at det er viktigere å følge etter det alle andre bruker, men samtidig i ironiens tegn er det mac-fyren som blir kontaktet når det skjærer seg. Kan forstå at tenåringer snur på femtiøringer, laster ned pirat versjon av XP og spiller spill på maskinvare til tretten tusen, men jeg forstår det ikke når eldre folk med fast inntekt går i den samme linjen. I kroken har de Bang Olufsen, og på loftet sitter en deal Dell til fem tusen med dvd-brenner som de ikke vet hvordan virker og en XP installasjon som ikke har blitt oppdatert forbi SP1 enda. Forstå det dem som vil.
Sist endret av sniffer den tor 23.09.2004 13:32, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » tor 23.09.2004 13:32

Jeg har før (i OS6- OS9 tiden) spillt et kabalprogram som het Klodike - betalte til og med for det :oops: (Spillte jo endel på den gamle SEen) -CrystalQuest, Klondike, Tetris, og Risk... mm

klondike er også laget i OSX versjon, (men finner ikke linken), men er fremdeles Shareware så kanskje denne: http://www.danlabgames.com/index.php?rub=solitarus
kan være noe isteden? Gratis iallefall

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Swag » tor 23.09.2004 14:36

Som tidligere nevnt, MacSolitaire funker fett det. :-)

http://www.pcv-soft.com/
medlem i 238 måneder
 

Innleggav inikken » tor 23.09.2004 20:17

Takk for flere tilbakemeldinger... Dette blir fine greier.
Selvsagt tenker jeg på å kjøpe en eMac for dem. Blir jo ikke stort over 7000 kr. og da får de akkurat det de trenger. En problemfri hverdag som er lett å bruke og gjør det de skal gjøre. Ikke alt mulig annet. Om det er CRT eller LCD-skjerm spiller nok liten rolle for dem, de vil jo bruke den til å ha kontakt med barnebarn og andre i utlandet. Kanskje se litt bilder og selvsagt kabal. Kanke bli noe annet en en mac da.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]