Battlefield 1942 NO-CD

Diskuter de nyeste spillene

Battlefield 1942 NO-CD

Innleggav magnussandg » tor 18.11.2004 16:14

Hei! Jeg har kjøpt Battlefield 1942 til min Mac, men jeg er lei av å hente fram cden hver gang jeg skal spille... Er det mulig å laste ned en *host*NO-CD*hark**host*Crack*kremt* til Mac versjonen av BF?
medlem i 218 måneder
 

Innleggav erlinghaugstad » tor 18.11.2004 16:44

Ja last ned kdx og finn noen gode servere
med spill. De har det

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav G-Mac » søn 21.11.2004 23:31

Har ikke brukt KDX før så hvordan finner jeg servere???

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav wisshh » søn 21.11.2004 23:34

Lag en .dmg fil av spillet, så mounter du heller den når du skal spille

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Otsego » man 22.11.2004 0:39

en nocd er ikke ulovlig, du finner en fort i Xfactor eller TKA

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav EinarJ » man 22.11.2004 2:23

Finner du den ikke har jeg en 20 kb stor dmg fil liggende her, utestet, av "Battlefield 1942 NO-CD.dmg".

Som tidligere sagt er det ikke ulovlig med NO-CD, da det ikke en gang går an å installere spillet fra dem, og de modifiserer heller ikke spillet på noe vis. Den biten med at de KAN inneholde opphavsrettsbeskyttet materiale, er egentlig uviktig, da de er ubrukelige med mindre man har resten av spillet, har man da fått det på lovlig vis er det vel ingenting i veien for en kopi med litt mindre i? Har man lastet det ned fra nett har man forøvrig allerede brutt visse lover, så da er det ingen vits i å klage på den lille biten om at man benyttet no-cd i tillegg :P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav erlinghaugstad » man 22.11.2004 16:18

på kdx finner man først en tracker
kobler seg til den. Der inne finner du servere i en liste
så må du koble deg til den og lete: Gl

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav magnussandg » man 22.11.2004 16:57

YES! Prøvde å lage et image av dvd-en, og gjett om det funka! Det gikk toppers bare å mounte den hver gang, mye bedre enn å måtte hende dvd-en hele tia! :)
medlem i 218 måneder
 

Innleggav EinarJ » man 22.11.2004 19:39

Poenget med NO-CD er å spare plass, personlig har jeg ikke plass på PowerBooken til alskens ISOer.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

????

Innleggav ABH » fre 03.12.2004 4:37

magnussandg, hvordan gjorde du dette i detalj. Står litt stille i hodet på meg nå, men det føles som det ikke var så vanskelig det du gjorde.(mounte .dmg fil???)
Har drømt om det samme som deg. Nå missunner jeg at du klarte det. Vil du dele detaljene med meg? Jeg er egentlig flink - bare jeg får et litt fødselshjelp - innimellom.. :wink: Ikke greit å være (træg) trønder..
medlem i 233 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 03.12.2004 13:47

1. Sett inn CD/DVD du vil lage image av
2. Åpne "Disk Utility" i "/Applications/Utilities/"
3. Velg menyen "Images", og velg "New" -> "Image from Folder..."
4. Finn frem til din CD/DVD og velg den
5. Lagre imaget som read only (eller CD/DVD-master)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav TheX » fre 03.12.2004 16:14

Prøv dette(mye raskere):
Lag en folder ved navn Battlefield etc.(hva nå enn cden heter(må være NØYAKTIG det samme som navnet)) Drag'n drop i "Disc Copy" og lagre den.
Ta ut cden, åpne .dmg filen, og start Battlefield

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 03.12.2004 17:14

TheX skrev:Prøv dette(mye raskere):
Lag en folder ved navn Battlefield etc.(hva nå enn cden heter(må være NØYAKTIG det samme som navnet)) Drag'n drop i "Disc Copy" og lagre den.
Ta ut cden, åpne .dmg filen, og start Battlefield

"Disc Copy" er det som var i Mac OS X Jaguar. I Mac OS X Panther er "Disc Copy" implementert i "Disk Utility" :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav apple_digger » tir 07.12.2004 23:00

oki men jeg har et "gammelt" spill (ago2), er kansje litt på kanten av loven, men har lisensen for PC og syntes da at det er tull å kjøpe det til mac, burde vært en cd som funker på begge, derfor lasta jeg ned en verson for mac fordi cden ikke funka, men har jo ingen cd som funker er det noen plass jeg får en no cd ting til den?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav TheX » tir 07.12.2004 23:28

Enkelt og greit, jeg har selv gjort det med AoE2, og det er bare å lage en mappe ved navn "Age of Empires II"(uten "ene, og med store "i"er (ikke "l"er til slutt) som inneholder en hvilken som helst fil(bare lagre en tom tekstfil i den). Slipp den i Disc Copy vinduet, som er i (takk thomasb) Panther, Disc Utility, eller i Jaguar, Disc Copy(begge ligger i Utilities mappen i Applications).

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Neste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]