Deus Ex

Diskuter de nyeste spillene

Deus Ex

Innleggav Juntao » ons 29.12.2004 18:40

Deus-Ex

Deus-Ex er et av verdens beste spill oppover tidene. Vunnet det meste av priser og fikk 30 forskjellge priser for verdens beste pc spill i 1999 og 2000.
En vellfortjent pris. Mye takket være en utolige gode opbygningen og historien. Da når man hører om dette spill skjønner man at ingen andre en Edios kan ha laget dette spillet.



Året er 2017 og du befinner deg i et marerittaktig samfunn der sykdom og forurensning finnes overalt, og der sammensvergelser preger det politiske landskapet.
Du kan bare få overtaket på konkurrentene i Deus Ex gjennom å investere i nanoteknologi, som forsterker dine fysiske egenskaper.

Du spiller rollen som J.C. Denton, en av de første agentene i FNs antiterroristkoalisjon (UNATCO) som utstyres med nanoteknologi.

Bølger av en «superpest» kjent som <The Gaydeath>, har feid over verden for flere tiår siden, og nå har et stort jordskjelv dyttet Los Angeles ut i Stillehavet. Økonomisk kaos har slått landet konkurs. Enkelte tror at jordskjelvet var en bevisst handling utført av en gruppe dissidenter som ønsker å destabilisere regjeringen. Andre tror at det kan skyldes et nanoteknologisk eksperiment som gikk forferdelig galt. Det er din oppgave å finne sannheten, men husk at du ikke kan stole på noen.

Du kan forbedre egenskapene dine i elleve forskjellige kategorier gjennom å samle kunnskapspoeng etter hvert som du beveger deg gjennom spillet. Det er mange muligheter til å finne bedre våpen og få nanoteknologiske oppkvikkere.

Det er 13 oppdrag i Deus Ex. Hvert oppdrag har et åsted som for eksempel New York, New Orleans, Taj Mahal, Paris, Tokyo og til og med den fryktede militærbasen der ryktene vil ha det til at den amerikanske regjeringen oppbevarer UFOer som har krasjet på jorden. Det er fengende – og fengslende.

MJ 12
MJ 12 (Majestic 12) er selve årsaken bak <The Graydeath> sammen med FEMA holder de på å overta jorden. UNATCO er bare dekk opprasjon for MJ 12. MJ 12 er den organisjansjonen som man tilslutt skal stoppe ( hvis man gjennomfører spillet som en snill person).
MJ 12 har laget en hoved maskin som heter Hellios. Men som senere bryter seg fri fra hjerngrepet til MJ 12. Hellios er plassert nede i en MJ 12 base også kjent som Area 51.
Du kan enten velge å drepe Hellios eller slutte deg til han.


Konklusjon:
I dette helt syke og spesiele spille er det ingen grenser. Man kan ødelegge det meste. Sprenge skute kutte, hva du vill.
Spille gan gjennomføres på flere måter. Enten som en god person, en ond person eller helt nøytral. Man kan drepe hvem som helst og likevell går spille videre. Det finnes altid 2 eller flere måter å komme seg forbi tungt bevepnede skurker. Lyd og grafikk messig er dette er klar vinner i forhold til de fleste spill. Lyden er god at man begynner bare å skjevle når man hører det vellkjente MJ12 sangen. Alle lydspor er helt på topp og det er ingen ting negativt å si om den. Grafikken er orginal og god for sin tid.

Oppfølgeren:
Oppfølgeren Deus-Ex Invisible War er en ganske god oppfølger, men krever en god og kraftig pc. I likhet med 1'ern så er spillet bygd opp av en god og bereholdig historie, som er minst like god som 1'ern sin. Men levlene kan være litt lange og det er mye å gjøre. Men man får hele tiden nye oppdrag så man får mye å gjøre

Pluss:
+God grafikk for sin tid.
+God historie og oppbygning.
+Mange muligheter
+Gode lydspor og gode lydeffekter

Minus
-Ingen ting

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav TheX » ons 29.12.2004 18:51

Anmeldelsen din av spillet var greit, men for å pirke litt, ikke bruk både « og <, bruk heller ".

Du kunne gjerne fortalt litt mer om gameplayet, hva slags våpen man kan bruke etc, du kunne også fortalt litt mer om MJ 12.

Husk hvor du skal bruke komma, og les gjennom teksten før du legger den ut. ("Sprenge skute kutte, hva du vill." skulle vært: "Sprenge, skyte, kutte (skjære?), hva du vil."

En annen ting kunne vært å fortelle folk om requirementsene, slik at folk vet hva de trenger av mac for å spille det.

Men ellers var det en grei anmeldelse av spillet, selv om man bør ha spilt de tidligere spillene før.

Btw, hva skal denne signaturen din bety?

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav dagga » tor 30.12.2004 5:42

TheX skrev:Anmeldelsen din av spillet var greit, men for å pirke litt, ikke bruk både « og <, bruk heller ".

Du kunne gjerne fortalt litt mer om gameplayet, hva slags våpen man kan bruke etc, du kunne også fortalt litt mer om MJ 12.

Husk hvor du skal bruke komma, og les gjennom teksten før du legger den ut. ("Sprenge skute kutte, hva du vill." skulle vært: "Sprenge, skyte, kutte (skjære?), hva du vil."

En annen ting kunne vært å fortelle folk om requirementsene, slik at folk vet hva de trenger av mac for å spille det.

Men ellers var det en grei anmeldelse av spillet, selv om man bør ha spilt de tidligere spillene før.

Btw, hva skal denne signaturen din bety?



hehehe....en koselig anmerkning forresten :)

Men er: "requirementsene" et godkjent ord da?

(For the record; jeg har ikke peiling..men det så litt rart ut)

UANSETT er Deus Ex bare heeelt vanvittig bra!!!

Jeg har en dual G5 med 256 mgb grafikk kort så det burde nok kjøre greit... når det no kommer til mac...

k-

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav simen » tor 30.12.2004 15:48

Beste spillet som er laget :)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav admin » tor 30.12.2004 15:52

Deus Ex (eneren) er mitt yndlingsspill. Sjeldent har jeg sittet så lenge forrann Macen :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav hakon » tor 30.12.2004 16:23

dagga skrev:Jeg har en dual G5 med 256 mgb grafikk kort så det burde nok kjøre greit... når det no kommer til mac...

k-


Det ER faktisk til mac allerede..
Sist endret av hakon den fre 31.12.2004 15:00, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Juntao » fre 31.12.2004 3:31

TheX skrev:Anmeldelsen din av spillet var greit, men for å pirke litt, ikke bruk både « og <, bruk heller ".

Du kunne gjerne fortalt litt mer om gameplayet, hva slags våpen man kan bruke etc, du kunne også fortalt litt mer om MJ 12.

Husk hvor du skal bruke komma, og les gjennom teksten før du legger den ut. ("Sprenge skute kutte, hva du vill." skulle vært: "Sprenge, skyte, kutte (skjære?), hva du vil."

En annen ting kunne vært å fortelle folk om requirementsene, slik at folk vet hva de trenger av mac for å spille det.

Men ellers var det en grei anmeldelse av spillet, selv om man bør ha spilt de tidligere spillene før.

Btw, hva skal denne signaturen din bety?


Ok, takk for tilbakemeldingen.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Juntao » fre 31.12.2004 3:32

simen skrev:Beste spillet som er laget :)


Å det kan du banne på. Jeg har aldri prøvd dette spillet på Mac, kun pc. Men dte var gøy forde. Meget god underholdning for mange uker. Jeg og 2 kompiser hadde dette spillet som diskusjons teme på skolen i mange måneder :)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Juntao » fre 31.12.2004 3:33

TheX skrev:
Btw, hva skal denne signaturen din bety?


Vet ikke helt, jeg bare skrev dte første som kom inni hodet mitt. Å jeg kan garantere deg at det er den størte ironien jeg noen gang har skrevet ned.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Jon » fre 31.12.2004 6:10

TheX skrev:Anmeldelsen din av spillet var greit, men for å pirke litt, ikke bruk både « og <, bruk heller ".


For å pirke litt, så er « korrekt bruk av «, for " er engelske "'er, mens « er norske (nordiske elns).

:D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav Dalamar » tir 11.01.2005 17:09

For alle som kjenner Deus Ex godt, er dette morsom lesing:

http://www.it-he.org/deus.htm

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Hm

Innleggav Aphelion » tir 11.01.2005 17:52

TheX skrev:Anmeldelsen din av spillet var greit, men for å pirke litt, ikke bruk både « og <, bruk heller ".


Da må jeg nok pirke litt jeg også, « og » er nemlig det som etter norsk standard er korrekt å bruke! Ser i ettertid at Jon også nevnte dette, men what the hell - språknazi som jeg er ;)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Juntao » ons 12.01.2005 23:21

Noen her som har hørt om Deus Ex moden, Red Sun 2020 ?
Den er syk
http://redsun2020.deusexgaming.com/files.html

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav dagga » ons 26.01.2005 11:22

hakon skrev:
dagga skrev:Jeg har en dual G5 med 256 mgb grafikk kort så det burde nok kjøre greit... når det no kommer til mac...

k-


Det ER faktisk til mac allerede..


Jeg veit da vel det, har jo spillt rundt eneren flere ganger :D

Jeg tenkte på oppfølgerene...

Noen som vet noe om det forresten?

k-

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav magnus » ons 26.01.2005 13:17

Oppfølgeren(e) er jo ikke like gode uansett :P Men har ikke kommet så vidt meg bekjent, men mulig det kommer.
medlem i 245 måneder
 

Neste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]