Spill + mac = trist.. [rant]

Diskuter de nyeste spillene

Innleggav hansi » tor 03.02.2005 22:03

alle spill er bedre på konsoll... digg å sitte dypt nedi sofaen med en kald pils og GTA!
jeg ruler forresten i halo2 på xbox!

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Spill + mac = trist.. [rant]

Innleggav tactus » fre 04.02.2005 0:29

CrazyGoNuts skrev:Jeg åpner med å si at jeg ikke mener alt er helt på trynet og at mac ikke duger til spill osv, men av og til er det litt trist å fise innom spaceworld eller noe og bli stående og glo på noen av de spillene man går glipp av..

Doom III kommer jo snart og det er jo fantastisk for de som vil ha det. Men personlig er det Half-Life 2 jeg vil ha mest av alt! Combat Mission Barbarossa to Berlin og Afrika Korps er også veldig høyt på lista! De finne sitl mac, men såvidt jeg har klart å fatte, ikke til OSX... Jeg er optimist til the bitter end og har faktisk KJØPT spillene og sitter og knotter som en gal for å finne en mod/patch eller prøve å gjøre dette selv.. Har på følelsen at man må kunn elitt mer java en det jeg kan for å få noe slikt til, men ikke faen om jeg gir meg uten kamp! Total War anyone forresten?

Men så var det nå engang sånn at det finnes alltids ti spill til winpc der ute for hvert eneste mac spill, som jeg fryktelig fryktelig gjerne i det minste skulle ha fått PRØVE!.. Men neida.. Det er ikke penger i noe sånt nemlig, sier de brillejesusene (No offence... Jeg er faktisk en selv) som sitter der og programmerer spill... Det spiller ingen rolle om det er sant eller ikke, det er ikke god nok grunn til å nekte meg den barnslige morroa! Jeg går ikke med på det!

Jeg er ikke en person som spiller mye, tro det eller ei, men om du leser bøker tregt så leser du de før eller senere FERDIGE! Og da er det utrolig svinekjipt å bare kunne lese på et uggabugg-språk som bare du og tre andre snakker og han ene som snakker et anna språk vil ikke oversette mer fordi han ikke blir rik av det..

Jeg nærer et håp om oppblomstring nå som Apple gjør et framstøt mot et mer mainstream-marked med minien, og med UNIX i bånn for OS, at vi kanskje får se litt mer obskure, men akk så bra og underholdende spill til våre små hvite- og sølvfargede personlige datamaskiner!

Anbefaler, om du ikke har gjort det allerede, laster ned Aspyr Game Agent. Gir full oversikt over spillene ifra Aspyr som skal fungere, kjøre fint eller krever mere enn det maskinen din takler. Nå er ikke jeg noen spesiell gamer, men det morsomme her er at min Mac (som har samme spec som din forøvrig) skal kjøre alle spillene i sortimentet til Aspyr uten noen problemer. Skjønt det er ett unntak; Doom 3. Men det er ikke helt riktig det poznix sier; system kravene er redusert ned til "G4". Det er også vanlig at de virkelige systemkravene ikke er endelige før GM. Og som vi vet er Doom 3 ikke ferdig enda. Mangler bare optimaliseringer for 167MHz i systemkrav, så det er enda litt optimist i meg om at jeg en dag får test-kjørt Doom 3 på min PB uten for mye trøbbel. Vel nå glemte jeg hvor jeg ville med denne posten, men poenget var kanskje å belyse noen positive sider på Mac spill siden. Generelt er det vel ikke så mye å si på at Mac ikke er en Game Cube, men kanskje en konsoll eller *ugh* en bakgårds fabrikat desktop PC til en rimelig penge kunne fungert som side supplement om spilleabstinentene blir litt plagsomme?

Edit: Ang. D3 system krav, se her.
Sist endret av tactus den fre 04.02.2005 1:13, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » fre 04.02.2005 1:02

alle spill er bedre på konsoll... digg å sitte dypt nedi sofaen med en kald pils og GTA!
jeg ruler forresten i halo2 på xbox!


gimme your nick at live, og vi skal se hvem som herjer der...

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Otsego » fre 04.02.2005 1:18

tactus: Jeg la ikke merke til at systemkravene var satt ned til G4! PowerBook'en min er riktignok for treg til å kjøre DOOM 3 ennda, men som du sier så kan man alltids håpe på det beste. Det har alltid bodd en optimist i meg :P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Snarf » fre 04.02.2005 1:21

Vanskelig å konsentrere seg om debatten pga Elin og Sophia bildene. Doubble Hotties!!!

uff..

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Kamelen » fre 04.02.2005 2:46

enig! too much!
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Wolfgang » fre 04.02.2005 4:16

altså vil du ha en skikkelig spill opplevelse så kjøp deg en x-box, selv om NFSU 2 hadde vert på Mac, så hadde jeg ikke spilt det på en 12" ...

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav CrazyGoNuts » fre 04.02.2005 15:32

Jeg er bare ingen konsollfyr...

Bilspill og slåssespill funker.. Men for de av oss som begynte hele spillkarrieren med Doom, og har fulgt den linja fram til i dag så gjør ikke Xbox eller noe sånt jobben! Kort og godt! For det første syns jeg det er vanskelig å spille fps med håndkontrollere, for det andre syns jeg spillene til konsoll er litt sløve! Når du er vant til å bunny- og rocketjumpe rundt om kring så er Halo på en puter litt sløvt...

Et anna problem med meg og konsoller er temperamentet mitt... Før jeg bestemte meg for å bytte ut dataspill med gitar til hobby, strøk det med muser på månedtlig basis! Med jevne mellomrom måtte også tastaturet bøte enorme frustrasjon når det gikk dårlig i Quake.

Jeg hadde en PS2... Men etter å ha rundet Metal gear solid 2 og GTAIII Vice City hadde jeg gjort det jeg ville med den og solgte den. De gamle GTA spillene er også noe jeg FORBANNA gjerne vil kjøre på macen min! Jeg vet jeg kan gjøre det vha vpc, men win er drit og jeg vil ikke ha mer med det å gjøre!!
medlem i 237 måneder
 

Innleggav EinarJ » fre 04.02.2005 15:41

poznix skrev:Noen burde ha laget **OpenDirectX**


Nei, DirectX er vel ikke noen überløsning, det er mer snakk om en kombinert "Library for everything" løsning, der OpenGL ikke brukes, fordi porting skal være vanskelig. DirectX er forøvrig såpass optimisert for Windows-platformen, at det ville suge å lage en kopi på mac.

DirectX er bare enda en "lock-in" taktikk fra M$

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Forrige

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: EviLEddiE, Google [Bot]