Tiger og opengl

Diskuter de nyeste spillene

Tiger og opengl

Innleggav Profoss » søn 20.03.2005 17:37

Ser ut som jeg får enda en grunn til å kjøpe inn tiger :) http://www.cafemacs.com/#t560

Lurer på om det bare er meg som "utsetter" å kjøpe ny mac til etter at tiger kommer.
medlem i 242 måneder
 

Innleggav TorbX » søn 20.03.2005 18:00

The test machine was reportedly a 1st-generation Dual 2.0 GHz Power Mac G5 with 1 GB RAM and was built BTO with a Radeon 9800 Pro.

As we already know, the performance of DOOM 3 for Mac in comparison to its Windows counterpart is a little depressing - but those tests were on a Mac running Panther. The test machine was able to crank out an acceptable, yet somewhat lackluster performance by running the game at somewhere between 20-30 FPS at 800x600 on High quality.


Det var da MAKAN til elendige greier. Minimumskravet er G4 1,5 ghz? Hva yter den da, 10 fps?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav tactus » søn 20.03.2005 19:15

Det er gode nyheter, men dette er ikke relevant til Core* teknologiene til Tiger direkte. Derimot OpenGL/Video driverne er antagelig den medvirkende årsak. Jeg begynner nesten å øyne ett lite håp om at minimum systemkravene for Doom 3 over tid kan synke ørlite. (Om ikke offisielt, så i allefall tror jeg spillet blir litt mer spillbart på de litt mindre maskinene.)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav netromac » man 21.03.2005 17:58

Hvis dette medfører sannhet er det jo ekstremt gode nyheter for spillfans. Det høres dog litt for bra ut til at jeg tar det for helt god fisk enda.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Tiger og opengl

Innleggav piri » man 21.03.2005 18:06

Profoss skrev:Lurer på om det bare er meg som "utsetter" å kjøpe ny mac til etter at tiger kommer.


Du er ikke alene.

Den dagen nye Mac'er kommer levert med Tiger bestiller jeg sporenstreks en 15" Powerbook!
8)

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav bep0rz » man 21.03.2005 19:55

Mens en PC til en mindre pris klarer nok lett noen ganger flere FPS, selv med det meste på max.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav SimonMee » man 21.03.2005 20:52

Den dagen OS X 10.4 Tiger kommer, kjøper jeg meg en iMac. Du er ikke alene, nei.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Kristian » man 21.03.2005 20:55

Ooh! Jeg gleder meg til å bestille Tiger på lanseringen :D
Jeg håper det med spill kommer seg iløpet av de neste utgavene av OS.
Det er jo et minus for macer at spill ytelsen er lavere for en mac bruker enn en PC bruker
medlem i 233 måneder
 

Innleggav netromac » tir 22.03.2005 14:17

Spillytelsen skyldes nok ikke bare Apple Hardware/software. Den største årsaken til at man får dårligere ytelse på mac er nok at spillene ikker er like optimaliserte for vår foretrukne plattform. Det er vel begrenset med ressurser spillselskapene har for å optimalisere koden for macintosh, da salget på plattformen er så pass lite. Det som gjør at ting ser bedre ut nå, er jo at salget er betydelig bedre, noe som forhåpentligvis vil føre til øket salg av spill, og dermed også et ønske fra leverandørene om å lage spill som fungerer bedre.

Uansett, en hver forbedring er bra.

Apple har forresten i hele macintosh sin levetid hatt en lite aktiv holdning til spillprodusenter. Dette har vel heller ikke bedret forholdene for de som utvikler spill. Apple skjønner vel at spill etterhvert er blitt såpass viktige for kundene at de begynner å priorietere dette området litt sterkere. Spesielt nå som iPod generasjonen er i ferd med å switche. Det er litt dumt å få disse til å angre seg og gå tilbake til "the lesser platform" pga dårlige spill.

Apple hadde også gjort lurt i å kjøpe opp en produsent av kvalitetsspill for å benytte disse til å lage bra spill kun for mac som kunne trukket noen folk over til plattformen. Man får vel bare vente og se.

netro

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]