pris x-box

Diskuter de nyeste spillene

pris x-box

Innleggav ameneon » lør 26.03.2005 16:23

Angrer vanvittig at jeg solgte min PS2, men jeg trengte penger og spiller ikke altfor mye. Gadd heller ikke bruke penger på så mye spill. Vurderer å skaffe meg en x-box nå. Hvor mye må jeg betale for en ferdig moddet x-box med 2 eller flere håndkontroller og en grei harddisk? Hva er for mye å betale for dette? noen som skal selge? :)

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » lør 26.03.2005 16:46

er haugevis av slikt på qxl.no eller gibud.no... det er ofte ubrukte maskiner som bar blitt chippet for å selges.

ettersom xbox crystal koster mellom 1200-1400 i dag, og selve chippetjenesten koster rundt 500 (chip på 3-500), og kontrollene (originale) ligger på 350,- each, kommer vel regnestykket på:

1400,-
+500,-
+500,-
+350,-
=2750,-

og da er ikke harddisk medregnet.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Conker » lør 26.03.2005 16:51

Har en choppet box (ikke til salgs:P)
Har den beste chippen på markedet til nå(xecuter 3.0) som koster noe rundt 500 et sted på http://www.mrmodchips.com. Hvis du ikke kan lodde den selv er det masser av folk som gjør det for deg, viste seg da jeg skulle gjøre det at det ikke er så vanskelig. Men chrystal xboxene er versjon 1.6 så det er noen flere ledninger og litt mer stress enn med de gamle versjonene.
Jeg har også en 250 gig hd fra mpx som fungerer fjell. Kostet rundt 1500.
Xboxen er en gammel en, men som sagt koster crystal nå 1200-1300.
Men alt sammen er vel verdt pengene:D
Bare å kontakte meg hvis noen lurer på noe med chips, programmer osv. Har nemlig litt peiling på det området
:)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Ono » lør 26.03.2005 17:49

En kamerat av meg kjøpte en ferdig mod'et x-box med 160GB for 2860 kr. Dette var fra et lite firma i Kristiansand. Det fulgte også med 2 spill i den prisen. (på disk, ikke plate)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Conker » lør 26.03.2005 17:59

Hos mod4you.com kan du kjøpe chippet xbox med alt du trenger installert og ny harddisk...

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Cybbe » lør 26.03.2005 18:10

Fikk min "flashet" (uten chip) hos http://www.xunlock.com/xbox/
Leter du litt rundt finner kanskje noe billigere, noe på qxl som nevnt osv. Du burde absolutt skaffe skikkelig harddisk, så kan du lagre spill du har (og ikke "har ;) ) der, mye bedre enn å ha masse plater slengende rundt. Og så kan du fyre opp masse emulatorer helt opp til PSX og N64.

Moddet xbox kan du også spille på nett med (ikke xbox live). Ta kontakt om du trenger tips til hvor du kan finne emulatorer og diverse programvare.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 26.03.2005 18:46

takk for alle tips! skal sjekke alt ut. :)

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Conker » lør 26.03.2005 18:47

Kan spille på live hvisdu har en chip som lar seg skru av så du booter til original dashboardet...
Mne MS er i gang med banninger av folk med chip så det er ikke å anbefale..

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » lør 26.03.2005 18:49

ikke bare det... de banner folk med større harddisk enn 10 gb også.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 26.03.2005 18:59

hvis jeg skulle modde selv/evt. få noen til å modde for meg, hva trenger jeg? er det bare å kjøpe chippen eller må jeg ha noe mer? og hva gjør noen chips bedre enn andre? hvorfor bør jeg velge xecuter 3 foran en billigere chip?

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav eddymulan » lør 26.03.2005 20:32

xecuter3 er den beste chippen ute på markede.
jeg tror den har en slik funksjon at du kan spille live når du har den på...( tror jeg )
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Conker » lør 26.03.2005 20:37

Du trenger det som pakken inneholder, en loddebolt og gjerne noe loddepasta...
Jo, også trenger du torx 10 og 20 bits skrutrekkere for å få opp xboxen din.
Og eddymulan, det går ikke med noen modchipper å spille med chippen på, men med xecuter er det bare å sla den av(går også med andre chipper også da selvsagt).
Grunnen for å velge xecuter er vel at du vil ha det beste på markedet (kanskje derfor mange velger mac også :P )

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav ameneon » man 02.05.2005 8:55

får nok kjøpt meg en ferdig moddet xbox nå, men det var ikke satt i ekstra harddisk i den. Noen som vet hvilke krav som er til harddisk? Kan jeg kjøpe den billigste jeg finner? Er det som å bytte harddisk på en datamaskin eller er det noe fiksfaks? :)

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Lett

Innleggav Dorian » man 02.05.2005 9:06

For alt du kunne tenke på å spørre om om modding etc, sjekk http://www.xbox-scene.com
Der lærte jeg alt jeg trengte og mer til. Til og med å lodde ;) Det er mye lettere enn du skulle tro, men jeg skal innrømme jeg var litt nervøs når jeg dreiv og svidde på hovedkortet i boxen.
Såvidt jeg vet, så kan en hvilken som helst harddisk brukes, men det er en fordel med en som kan "låses", for å kunne spille på live.
Sjekk forumet på xbox-scene. Jeg tror det er en liste der over produsenter/harddisker som støtter låsing.
medlem i 238 måneder
 

Innleggav ameneon » man 02.05.2005 9:25

takker og bukker! :)

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Neste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron