Spill til powerbook

Diskuter de nyeste spillene

Spill til powerbook

Innleggav Bosun » ons 06.04.2005 18:30

Hei,

Støtter alle nye spill mac? Er det bare å gå i butikken og kjøpe et tilfeldig spill, så kommer det til å funke på powerbooken min?

Hvis det kun er noen spill som støtter mac, hvor kan jeg finne en oversikt over dette?
medlem i 231 måneder
 

Innleggav tactus » ons 06.04.2005 18:36

Har du sett på AppleStore f.ex? Du kan ikke spille alle spill på Mac, men endel populære titler fungerer fint.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Spill til powerbook

Innleggav MrMinit » ons 06.04.2005 18:36

Bosun skrev:Hei,

Støtter alle nye spill mac? Er det bare å gå i butikken og kjøpe et tilfeldig spill, så kommer det til å funke på powerbooken min?

Hvis det kun er noen spill som støtter mac, hvor kan jeg finne en oversikt over dette?


Nei, alle spill er nok ikke laget for Mac. For å vite hvilke spill som passer, så kan du lete etter et merke på pakken hvor det står en Mac OS X-logo (om jeg ikke tar helt feil).

Forøvrig, se her for en liten liste over hvilke spill som finnes (det der er kun de spillene som selges på OfficeLine).

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Bosun » ons 06.04.2005 18:38

Med andre ord er det ganske vanskelig/umulig å få tak i piratkopierte spill til mac?

Det er selvsagt kun et retorisk spørsmål.
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Missing » ons 06.04.2005 18:39

Ikke alle spill funker på Mac nei..... Sims 2 for eksempel, kommer ikke i mac-versjon før nå i mai.

Sjekk http://www.insidemacgames.com/ for hvilke du kan kjøpe. Her finner du også anmelselser, nyheter og tester.

http://www.aspyr.com/ finner du også spill, og her kan du laste ned et "program" som sjekker maskinen din opp mot specs på forskjellige spill Aspyr har gitt ut for Mac. Så er du sikker på at det fungerer optimalt før du kjøper. =)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Macca » ons 06.04.2005 18:41

Øverst i hjørnet på forsiden på de fleste spillene er det en liten svart boks, hvor det en står PC eller PC CD-ROM eller noe liknende eller PC/Mac. Hvis det står PC/Mac (eller bare Mac), vil det funke på powerbooken din, men hvis mac ikke er nevnt der funker det ikke på en mac.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav kaspartu » ons 06.04.2005 18:49

Bosun skrev:Med andre ord er det ganske vanskelig/umulig å få tak i piratkopierte spill til mac?

Det er selvsagt kun et retorisk spørsmål.


akkurat det er vel noe vi her på mac1.no ikke snakker så mye om. piratkopi er piratkopi, og det er ikke lovlig.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav njadve » ons 06.04.2005 18:50

det er som sagt skrevet på spillet om det er Mac kompitabelt.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Macca » ons 06.04.2005 19:36

det jeg prøvde å forklare ser du øverst i venstre hjørne på dette bildet:

Bilde
Der står det Mac CD-ROM. Spillet er altså
Mac-kompatibelt (og ikke PC-kompatibelt).

(Det var det eneste eksempelbildet jeg fant i farten... :wink: )

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Fantomas » ons 06.04.2005 19:42

Bosun: du får tak i pirat programvare og spill osv på samme måte som med alle andre plattformer. Pga mangler i det norske lovverket er det ikke ulovlig å laste slike ting ned, men det er ulovlig å dele slike filer... samt å utnytte de kommersielt

så spør deg selv: "Hva ville Jebus gjort?"

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Macca » ons 06.04.2005 19:59

Å laste ned piratkopiert programvare (spill går vel også under dette) er vel forbudt i Norge? Filmer og mp3 derimot...

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav hansi » ons 06.04.2005 20:03

det finnes en side med oversikt over alle de nyeste spillene som er mac-kompatible...husker ikke hvor, men en eller annen smarting har sikkert en link

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Mac-spill

Innleggav ABH » fre 15.04.2005 1:48

Du kan få kjøpt de mest kjente Mac-spill på AppleStore.
AppleStore er en seriøs og skikkelig nettbutikk for Mac. Har selv handlet mye der. Du finner nettsiden ved å trykke HER
Sist endret av ABH den man 13.06.2005 5:40, endret 1 gang
medlem i 233 måneder
 

Innleggav ra_berg » fre 15.04.2005 2:19

Hm. Jeg kjøpte battlefield 1942 delux- til pc for knappe to måneder siden.
Heiv så ut pcen til fordel for mac. Mitt spørsmål er dermed følgende:
Kan jeg laste ned battlefield for mac og bruke lisens nøkkelen jeg har fra før, eller må jeg kjøpe nytt? (Altså, vil nøkkelen fungere på osx)
Er dette I tilfelle legalt i henhold til Norsk lov, eller må man etter den kjøpe en ekstra?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav tactus » fre 15.04.2005 4:51

Antar at du må kontakte produsenten for slike spørsmål. Det kommer ann på om spillet er portet in-house eller ikke. Om spillet ikke er portet in-house, så er det forskjellige utgivere for Mac og Windows utgaven. Da er sjangsene små. Programmet/spillet blir da tilsvarende to forskjellige program/spill selv om tittelen er den samme. Jeg tror ikke moderatorene her er så glad i oppfordring til piratkopiering, så om du kan laste spillet ned eller ikke må bli en privat sak eller at produsenten kan hjelpe deg. Noe jeg tviler..

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Neste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]