slippe cd mas?

Diskuter de nyeste spillene

slippe cd mas?

Innleggav Dimitri » søn 17.04.2005 16:19

veit ikke om jeg får lov til å spørre om det her, men jeg prøver...

lurer på om det finnes noen mulighet til å lage meg forskjellige cracker eller noe annet som kan gjøre at jeg slipper å ha cd'en i PB'en når jeg spiller spill... synes det er masete å måtte ha cd'en i til en hver tid...

(dette er kun snakk om spill som jeg har kjøpt selv, har ingen planer om å dele med andre... med andre ord kun til eget bruk..)
medlem i 230 måneder
 

Innleggav desafio » søn 17.04.2005 16:21

Tror nok det er feil forum å spørre i ja :) Denne tråden blir nok sperret av rimelig fort tror jeg. Vi kan gjøre et veddemål på hvor lang tid det tar :D
jeg vet forresten ikke hvordan man lager cracks

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Eagle » søn 17.04.2005 16:24

Dette er da ikke ulovlig! Kanskje det holder å lage et diskimage av CD´en som du kan ha liggende på desktopen? Dette er jo en lovlig backup...
Sist endret av Eagle den søn 17.04.2005 16:26, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav desafio » søn 17.04.2005 16:24

Dette går for øvrig under Mac1s 3. lov: Ingen utveksling eller forespørsler om piratkopiert programvare, registreringsnummere, cracks eller annet som går under dette temaet.

Men velkommen til forumet :)

admin skrev:Vi gjør oppmerksom på at vi har null toleranse på snakk om pirtakopiering, registreringsnumre og annen ulovlig virksomhet. Hva dere bedriver på fritiden er ikke vårt problem, men her i forumet kan vi dessverre ikke tillate slik.

Brukere som bryter denne enkle reglen må finne seg i å få sine posteringer slettet, brukernavn slettet og bannet fra forum. Advarsler vil selvfølgelig bli gitt først.

Ha en fortsatt fin dag, og prøv å overhold dette! Vi er en seriøs portal - ikke en warez formidler!


/Admin

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » søn 17.04.2005 16:50

desafio skrev:Tror nok det er feil forum å spørre i ja :) Denne tråden blir nok sperret av rimelig fort tror jeg. Vi kan gjøre et veddemål på hvor lang tid det tar :D
jeg vet forresten ikke hvordan man lager cracks


Det å lage en sikkerhetskopi av kjøpt programmvare til eget bruk er fullstendig lovlig og bryter ikke reglene her på forumet da det ikke er "piratkopiering".

Når du kjøper et program kjøper du en lisens til å bruke dette. Det er derfor uinteressant hvilken lagringsform du bruker til selve programmet.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav polydude » søn 17.04.2005 16:53

kopiering til eget bruk og som nødvendig backup er fullstendig akseptabelt i henhold til norsk lov, med den nye 'mp3-loven' vil dette bli vanskeligere, men den gjelder foreløpig ikke denne loven har ikke tilbakevirkende kraft så vidt meg bekjent.

mao. legalt og legitimt...

vet dette avviker fra det originale spørsmålet, og desverre; jeg har ingen anelse om hvordan dette gjøres, men disc image løsningen høres ut som den kan funke...

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav angZt » lør 04.06.2005 15:18

..kremt.

og hvordan lager man discimage.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » lør 04.06.2005 16:09

Det lager du med Diskverktøy eller et tredjepartsprogram som f.eks. Toast. Du må i så fall "mounte" (pakke ut) diskfilen når du skal spille spillet ditt.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Incrediboy » lør 04.06.2005 16:48

Dette går ikke under Mac1s 3.lov. Trådstarter bennyttet seg av feil betegnelse, da ordet "crack" ikke har noe med hva han egentlig var på jakt etter. Og meg bekjent er det ikke ulovlig å lage disc image av egne CDer. :)

desafio skrev:Dette går for øvrig under Mac1s 3. lov: Ingen utveksling eller forespørsler om piratkopiert programvare, registreringsnummere, cracks eller annet som går under dette temaet.

Men velkommen til forumet :)

admin skrev:Vi gjør oppmerksom på at vi har null toleranse på snakk om pirtakopiering, registreringsnumre og annen ulovlig virksomhet. Hva dere bedriver på fritiden er ikke vårt problem, men her i forumet kan vi dessverre ikke tillate slik.

Brukere som bryter denne enkle reglen må finne seg i å få sine posteringer slettet, brukernavn slettet og bannet fra forum. Advarsler vil selvfølgelig bli gitt først.

Ha en fortsatt fin dag, og prøv å overhold dette! Vi er en seriøs portal - ikke en warez formidler!


/Admin

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Otsego » lør 04.06.2005 16:53

Tror ikke dette er i mot Mac1 sine regler, Dimitri spør bare om et verktøy som gjør at et spill han har ikke trenger original CD'en i cd stasjonen. Så vidt jeg vet er dette 100% lovlig, så lenge man eier spillet. En annen side av saken er at mesterparten av sidene som tilbyr slike "NoCD's" også tilbyr piratkopiert programvare, hvis dere skal linke til noen sider i denne tråden vær sikre på at det ikke er noe piratkopiert materiale der.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav angZt » man 06.06.2005 18:36

Jeg har kjøpt og lagt inn ett spill... dette funket selvsagt helt fint, men jeg klarte kunststykket å miste cd`è`n på gulvet (uten å merke det), får så å kjøre over den med stolen x antall ganger, noe som selvsagt resulterte i særdeles ufine riper og hakk i cd`en.. når jeg nå setter inn cd`en registrerer ikke mac`en at det er spillcd`en...

Hvordan kan jeg få fikset dette?
Er det noe håp, eller er slaget tapt?

mvh,
angZt (:)
medlem i 229 måneder
 

Innleggav bep0rz » man 06.06.2005 18:44

Det finnes slike dingser som pusser CD-platen og deretter legger i noe greier fra en annen dings.

Hvorvidt det vil hjelpe deg er usikkert.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav angZt » man 06.06.2005 18:48

dette er prøvd.. uten resultater..

frustrerende å betale så mye for å spille en en liten måned..
medlem i 229 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]