WoW performance

Diskuter de nyeste spillene

WoW performance

Innleggav gribuz » tir 03.05.2005 16:45

Noen som har bra performance på powerbook 1.25 GHz ?

i følge boksen er recomended specs 933 MHz 512 MB 64 MB grahpics noe som min powerbook oppfyller.

springer rundt i newbie land og der lagger det sinnsykt, hakker bare jeg snur meg litt

Noen som har tips til settings etc ? jeg kjører Tiger btw

specs :
Powerbook 1.25 GHz
512 MB Ram
Radeon 9600 64 MB
medlem i 239 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 03.05.2005 17:04

Les gjennom folks erfaringer med WoW på Mac, hos accelerateyourmac.com :)
http://www.accelerateyourmac.com/games/ ... mance.html

512MB mer ram, ville nok hjulpet på litt. Prøv også å sette ned grafikkinnstillingene, spesielt Texture Distance.

Har du oppgradert til OS X Tiger? Hvis ikke, vil nok det også hjelpe :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav gribuz » tir 03.05.2005 23:36

Har tweaka litt, hjalp litt ;)

har rundt 10-12 fps, hadde nok vært greit med 512 MB Ram ekstra :)
medlem i 239 måneder
 

merkelig

Innleggav eddymulan » lør 14.05.2005 10:08

det funker helt fett med min eMac 1.0 GHz med 768 mb ram og 32 mb skjermkort.... :s
medlem i 230 måneder
 

Re: merkelig

Innleggav tactus » lør 14.05.2005 13:25

eddymulan skrev:det funker helt fett med min eMac 1.0 GHz med 768 mb ram og 32 mb skjermkort.... :s
Da har du ikke spilt WOW lenge enda.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav tactus » lør 14.05.2005 22:19

Har irritert meg litt over ytelsen selv med WOW, men ved nærmere ettersyn på lenken Thomasb viser til fant jeg denne. I WOW folderen (under /Applications eller hvor du har valgt å lagre spillet) finner du noen mapper som heter WTF (!) og WDF. Fjerning av disse hjalp mye på ytelsen hos meg. Etter første prøvekjøring (WOW starter spillet slik det gjør første gang du kjører det), kopierte jeg tilbake "bindings-cache.wtf" som jeg hadde sikkerhetskopi av. På den måten slapp jeg å sette opp tastaturet på nytt igjen. I følge axlr8yourmac siden har dette trikset bare vist effekt etter en eller annen WOW oppdatering. +/- 10fps ekstra ute i feltet, i tettstedene er det ikke så merkbar forskjell. Håper 10.4.1 vil gi noe ekstra fps, vedsiden av framtidige oppdateringer ifra Blizzard. Om de bare kunne sørge for at spillet aldri dropper under 15-20 fps hos meg, ville det vært perfekt. Opplever at spillet går under 10 fps på sitt verste nå, og det er ikke akseptabelt om du sammenligner ytelsen på Windows utgaven/tilsvarende x86 HW. Men jeg er likevel optimistisk fordi spillet har blitt mye bedre på min maskin i forhold til da jeg kjøpte det.

-12" PB 1.33 GHz m/FX 5200.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]