Spill fremtiden....

Diskuter de nyeste spillene

Innleggav Spider_Jerusalem » tor 19.05.2005 17:39

Dere vet ikke hvor glad jeg er at jeg har sluttet å spille dataspill. :P (Fordi ellers jeg måtte ha innvestert i et konsoll og en TV rimelig snart. Hehe.)


Har hørt rykter om at det er nå åpnet muligheter for folk å utvikle sine egne spill for nintendoen. Virker bra spør du meg, hvis det er sant, da.

-SJ
medlem i 237 måneder
 

Innleggav gulll » tor 19.05.2005 17:43


Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 19.05.2005 17:59

tactus skrev:Oh.. Vel da så. Har ikke eid en konsoll siden tidlig Playstation 1 eraen, ikke rart jeg har noen missoppfatninger. :-[ Men bare tanken om å kunne sette opp en billig konsoll sammen med de andre datakomponentene som en slags Mac mini for spilling er veldig forlokkende. Fordelen med konsollene er at du slipper å tenke på oppgraderinger eller irritere deg over at du må ha en blodig Power Mac G5 for å spille WOW og Doom 3 slik de er ment å bli spilt. (Jeg bare nevner WOW som ett *må ha* spill eksempel, selv om det ikke finnes til konsoller.)


De nye konsollene kommer nok til å koste en god del når de kommer! Det som er kult med Xbox er at du kan modde den, sette inn hardisk og så laste ned spill fra nettet og overføre de til xboxen. Deretter starter du alle spill rett fra boxen uten å måtte bytte CD hele tiden.. Om det er lovlig er jo en annen sak... :-P

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav gulll » fre 20.05.2005 11:46

dagga skrev:Killzone 2 så jo ut som om de hadde filmet "in game".. hvis det er tilfelle virker det jææævli interessant ut for meg ihvertfall :-)

Her diskuteres det rundt Killzone 2 og om det var virkelige spillsekvenser. De er ikke overbevist, for å si det slik..

http://ps3.ign.com/articles/616/616591p1.html

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav jervi » fre 20.05.2005 13:13

Håper virkelig at konsollenes skifte til PowerPC betyr enklere porting til Mac. Følgende artikkel fra IMG er ganske skremmende: http://www.insidemacgames.com/features/view.php?ID=351

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav gulll » fre 20.05.2005 13:17

jervi skrev:Håper virkelig at konsollenes skifte til PowerPC betyr enklere porting til Mac. Følgende artikkel fra IMG er ganske skremmende: http://www.insidemacgames.com/features/view.php?ID=351


Så du linken min fra ca 3 poster siden? Den om XBox-demoene?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav jervi » fre 20.05.2005 13:25

gulll skrev:Så du linken min fra ca 3 poster siden? Den om XBox-demoene?

Ja, åssen det?

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav gulll » fre 20.05.2005 13:28

jervi skrev:Ja, åssen det?

At man faktisk kjører Power Mac'er for å demonstrere spill til den nye X-Box 360 må jo bety at det burde la seg gjøre å lage spill Mac..

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav subsequent » fre 20.05.2005 13:41

gulll skrev:
jervi skrev:Ja, åssen det?

At man faktisk kjører Power Mac'er for å demonstrere spill til den nye X-Box 360 må jo bety at det burde la seg gjøre å lage spill Mac..


Noen som har noe bilder av Xbox Developer Kittet? Det skulle jo være PowerMacer, hadde vært gøy og sett noe filmer eller bilder av det. 8-)
medlem i 236 måneder
 

Innleggav jervi » fre 20.05.2005 13:42

Åja, den ja :) Trodde du mente den der de diskuterte hvorvidt skjermbildene var ekte... :P
Men joda, det virker absolutt lovende for Mac-gaming!

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Spider_Jerusalem » fre 20.05.2005 13:49

Hvis de kjører på PowerMac/utvikles på PowerMac så vil neste generasjon av PowerMacs kunen spille de spillene uten for mye styr skulle jeg nå tro.

-SJ
medlem i 237 måneder
 

Innleggav inter » fre 20.05.2005 17:31

Magnuc skrev:
tactus skrev:I og med at konsollene begynner å innføre high definition begynner faktisk konsollene å bli interessante for meg. Mangler bare at jeg kan bruke mus og tastatur og kan koble den til LCD skjermen min. Hvem trenger spill til Mac da, eller Windows for den slags skyld? (:)

Alt dette kan jo dagens modeller... :rolls eyes:
Kan man virkelig koble til tastatur og mus på dagens konsoller? Det er jo genialt hvis man kan det. De sa på presentasjonen av PS3 at alt var ingame. Hvis det stemmer, så ser det veldig lovende ut. Var det forresten noen som så den tv-en de hadde på presentasjonen? Den hadde jeg ikke mislikt å ha på stua...
medlem i 237 måneder
 

Innleggav CBlomvik » lør 21.05.2005 2:23

Fikk et lite :-D når eg fikk se dette bilde av quake 4 ; http://www.tothegame.com/sshotfeat.asp? ... 4358&pic=2

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav jp_tix » man 23.05.2005 0:13

Video fra Killzone 2
(bittellitt ned på siden)


Ser helt sinnsykt fett ut, spør du meg.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav dagga » man 23.05.2005 0:33

jp_tix skrev:Video fra Killzone 2
(bittellitt ned på siden)


Ser helt sinnsykt fett ut, spør du meg.


IKKE SANT :-)

Bra det er nooooen som er enig ihvertfall :-D

k-

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]