Spill fremtiden....

Diskuter de nyeste spillene

Innleggav Swingerman » man 23.05.2005 1:20

Hva med spillet "Spore"? Kommer det til mac? Håper det..

PS3 ser jo fet ut :bitchin:

-Simon

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav CBlomvik » man 23.05.2005 16:48

Leste litt om konsollene i Dagbladet idag. Bare itilfelle dere ikke har avisa skriver eg det viktigeste.

PS3 vil vere i butikkene Våren 2006
+den vil ha en Cell brikke på 3.2GHz ---> 2.18 teraflops i ytelse.
+Grafikkprosessoren er like kraftig som et GeForce 6800 ultra, og kan levere bilde til to HD-flatskjermer.
+Opptil 7 trådløse kontroller
+DVD-brenner og spiller.
+prisen er ukjent

XBOX360 vil vere i butikkene siste kvartal av 2005.
+3,2GHz prosessor ----> 1.55 teraflops. 512minne.
+trådløs kontroller men uvist anntal
+DVD-brenner
+Høre på MP3 samtidig menst du spiller
+Langt over 2000

Nintendo Revolution er i butikkene i 2006
+stillegående og liten, men XBOX360 og PS3 vil vere raskere.
+Nye spillene vil komme i DVDplater, Gamle spill får du lastet ned fra nettet, til en pris
Prisen for maskina:Ukjent,men rimelig

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav TheX » man 23.05.2005 16:58

CBlomvik skrev:PS3 vil vere i butikkene Våren 2006
+den vil ha en Cell brikke på 3.2GHz ---> 2.18 teraflops i ytelse.
+Grafikkprosessoren er like kraftig som et GeForce 6800 ultra, og kan levere bilde til to HD-flatskjermer.
+Opptil 7 trådløse kontroller
+DVD-brenner og spiller.
+prisen er ukjent


Grafikkprosessoren vil være dobbelt så rask som GeForce 6800 Ultra. (husker dessverre ikke kilden, prøv å google litt)

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav gulll » fre 27.05.2005 13:28

Så har me juksa litt (som vanlig): http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/spil ... 396776.ece

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav TorbX » fre 27.05.2005 16:40

xagits skrev:Er det bare jeg som liker Nintendo? o_O


Nintendo er greit det. Men jeg liker ikke at de kompenserer manglende maskinkraft med "revolusjonær måte å spille på". Orker ikke en teit penn, styreflater, bevegelsessensorer eller hva f*en de har funnet på. Jeg vil ha en kontroller tilsvarende de som har fungert bra for alle i 20 år nå, og jeg vil ha så bra grafikk som mulig.

Mario, Wario, Luigi, Zelda, Yoshi, Soppene, og alle andre kosedyr kan kastes på dynga for alt jeg bryr meg. GI MEG BLOD o_O (:) :bitchin: :-P :-D 8-)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav TorbX » fre 27.05.2005 16:45

Faktisk: Nintendo kan ikke tenke helt klart, med tanke på alle drittspillene de skyver foran seg. Mario & Co. passer for barn. Har barn penger? Nei. Er vestlige foreldre intresert i at barna skal sitte inne og spille? Nei. Målgruppen med hele Nintendo-greia er folk uten penger...

Ergo ingen solgte Nintendoer. I Japan vil den nok selge en del, men den gjengen der er ikke heeelt freshe, da.

XBOX / 360 og PS 1, 2, 3: De får på banen rå spill som jeg, og folk mye eldre enn meg (24) vil bruke penger på. Og de har penger.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Einstein » fre 27.05.2005 17:17

Nintendo har en del bra spill, som Zelda og Metroid. Har GameCube selv med disse spillene, men maskinen blir ikke akkurat utslitt. Det er for mange barnespill til Nintendo, men det hjelper litt at Resident Evil er tilgjengelig på konsollen.

Jeg tror at dersom jeg skulle hatt en ny konsoll nå, ville det blitt PS3. Mange bra titler som passer bedre for meg på 26. Gran Turismo er rått, sammen med mange andre gode spill.

Sannsynligvis kommer jeg heller til å bruke pengene på f.eks. Mac, som en PowerMac med 23''/30'' eller kommende PB G5. Det er nok av spilltitler til Mac for min del. Er blitt en ivrig Close Combat-spiller.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav MacPlus » fre 27.05.2005 17:37

TorbX skrev:Faktisk: Nintendo kan ikke tenke helt klart, med tanke på alle drittspillene de skyver foran seg. Mario & Co. passer for barn. Har barn penger? Nei. Er vestlige foreldre intresert i at barna skal sitte inne og spille? Nei. Målgruppen med hele Nintendo-greia er folk uten penger...

Ergo ingen solgte Nintendoer. I Japan vil den nok selge en del, men den gjengen der er ikke heeelt freshe, da.

XBOX / 360 og PS 1, 2, 3: De får på banen rå spill som jeg, og folk mye eldre enn meg (24) vil bruke penger på. Og de har penger.


En av målgruppen er vel akkuratt barn. Vestlige foreldre har vel mer enn nok penger i dag, og bortskjemte unger er det vel ikke akkuratt få av her i landet! Og barn er vel heller ikke akkuratt så mye ute i skogen å leker indianer jones lenger. Ergo, Nintendo har da potensiale til å selge bra!

TorbX skrev:
xagits skrev:Er det bare jeg som liker Nintendo? o_O


Mario, Wario, Luigi, Zelda, Yoshi, Soppene, og alle andre kosedyr kan kastes på dynga for alt jeg bryr meg. GI MEG BLOD o_O (:) :bitchin: :-P :-D 8-)


Synes det er genialt at noen tørr å satse på noe annet enn bare blod og gørr jeg! :-D

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav desafio » fre 27.05.2005 17:41

Blod, vold, biler, og halvnakne damer. Det er slikt som gir profitt :-/

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Einstein » fre 27.05.2005 19:18

Jeg har helt glemt bort å kommentere orddeligsfeil i trådtittelen: "Spillfremtiden" er korrekt.

Hilsen
Astronomer Mot Orddeling

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav smacmac » fre 27.05.2005 20:56

Nintendo har alltid vært en leketøysleverandør, altså med barn som hovedmålgruppe og det er der de satser og er best. Siden de alltid vil være billigst og samtidig barnevenlig vil de denge alle innen sin hovedmålgruppe.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav bep0rz » fre 27.05.2005 21:03

Blod er det som er fremtiden.

Wario til gammel gameboy var artig (ok, jeg var jo 10 år da) og MarioCart er litt skøy å spille, men ingenting slår f.eks. GTA-serien og Resident Evil!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Forrige

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]