powerbook 12" og spill

Diskuter de nyeste spillene

powerbook 12" og spill

Innleggav zyklopz » søn 12.06.2005 21:51

Noen som har en powerbook 12" og har testet den i spill

lurer på hvordan den oppfører seg i spill, feks wow.

-zyklopz-
medlem i 227 måneder
 

Innleggav gomslork » søn 12.06.2005 22:16

Det går an å spille, men skjermkortet takler ikke alt for mye. Når det er masse folk rundt meg ligger fps-en ganske lavt. FX5200 er ikke akkurat det optimale skjermkortet for spilling for å si det sånn.
(Har bare prøvd wow og warcraft 3. WC3 gikk egentlig bra)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: powerbook 12" og spill

Innleggav gits » søn 12.06.2005 22:33

zyklopz skrev:Noen som har en powerbook 12" og har testet den i spill

lurer på hvordan den oppfører seg i spill, feks wow.

-zyklopz-


Jeg er rimlig fornøyd med WOW. I Ironforge lagger det jo for "alle", så vet ikke om det er noe spesielt 12" problem. Har bare prøvd FM5, WOW og Robin Hood selv, men det funker bra!

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: powerbook 12" og spill

Innleggav tactus » søn 12.06.2005 23:00

gits skrev:
zyklopz skrev:Noen som har en powerbook 12" og har testet den i spill

lurer på hvordan den oppfører seg i spill, feks wow.

-zyklopz-


Jeg er rimlig fornøyd med WOW. I Ironforge lagger det jo for "alle", så vet ikke om det er noe spesielt 12" problem. Har bare prøvd FM5, WOW og Robin Hood selv, men det funker bra!

Alle på Mac i allefall. Grafikk bibliotekene er ikke så optimaliserte for spill på Mac som på Windows. Heldigvis jobbes det jevnt med å forbedre Mac-WOW. Har merket stor forbedring siden jeg begynte å spille det for noen måneder siden. I følge personer ansatt ved Blizzard, så skal visst endel forbedringer merkes i Mac-WOW ver. 1.6. Ver. 1.5 kom forøvrig ut nylig, så 1.6 er kanskje litt unna.

Jeg har en PB 12", og spillet er fullt spillbart. Det eneste jeg som Mac bruker har ett handikap på, er battling - fordi utfordringene pleier å komme i folketette strøk. Dessuten ser jeg ingen hensikt i å velge Warrior, fordi nærkamp ikke er særlig gjennomførbart under raids. Heldigvis er ikke dette ett utpreget fps spill, og du trenger ikke å delta i raids og pvp battler om du ikke vil. Spillet glir mykt nok på alle andre områder.

Jeg har forsåvidt 1.33 GHz utgaven, men det spiller liten rolle siden flaskehalsen er grafikk-driver/port/videokort og ikke CPU.

edit: En annen ting som er litt interessant når du sammenligner Mac porten med Windows utgaven, det er at det som gjør utslaget på Windows maskiner er å hive inn nok ram. Grafikk er ikke ett upreget flaskehals for denne typen spill – om du har ett skjermkort noe innenfor systemkravene vel og merke.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav zyklopz » man 13.06.2005 0:06

takker for alle svar!
ser ut som om det blir powerbook 12" på meg da =)

-zyklopz-
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Kamelen » man 13.06.2005 0:45

Jeg har spillt mye WoW på min 1,3ghz 12" PB og det funker utmerket. La faktisk merke til at det virka bedre etter at Tiger kom. Men husk å bestlle med 500+ i ram. Kjenner ikke igjen maskinen etter at jeg bytta fra 256 til 768, spesielt ikke i spill!

Har spillt endel Warcraft III, Raven Shield og lignende. Fungerer utmerket de også!

12"eren er en flott maskin!
medlem i 234 måneder
 

Innleggav subsequent » man 13.06.2005 9:46

Jeg spiller det på min PowerBook, og kan ikke si at det går særlig bra, kan være pga av prossesoren ikke er så rask, men må uansett kjøre på den dårligste grafikken og alt så ville ikke anbefalle og spille på en 12" ville heller invistert i en 15" som har et mye bedre skjermkort.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav tactus » man 13.06.2005 13:47

subsequent skrev:Jeg spiller det på min PowerBook, og kan ikke si at det går særlig bra, kan være pga av prossesoren ikke er så rask, men må uansett kjøre på den dårligste grafikken og alt så ville ikke anbefalle og spille på en 12" ville heller invistert i en 15" som har et mye bedre skjermkort.

Jeg tror at du har 32 MB VRAM har endel å si. Det var en bug i WOW 1.4.x som antagelig gjorde at spillet ikke dedikerte all tilgjengelig VRAM når du kjørte med ekstern skjerm (video spanning), og jeg merket veldig stor forskjell på med og uten ekstern skjerm med mine 64 MB VRAM. Det ser ut til å ha løst seg i WOW 1.5 heldigvis.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav bep0rz » man 13.06.2005 13:50

Velg en lowpopulated server, da har du kommet et stykke.

Deretter velger du noen som angriper bra på avstand (hunter f.eks.).

Det at det lagger for alle i Ironforge er faktisk tull. Fungerer flott her på Burning Blade (3.2 GHz, X800 XT, 1GB)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav tactus » man 13.06.2005 13:57

Må legge til at jeg har fått bedre ytelse "opp mot serveren" etter at jeg heiv en ethernet kabel ned til kombi-ruteren på andre siden av huset. PB har ikke verdens beste WiFi rekkevidde, og det hjelper ikke situasjonen så mye om det er dårlige forhold der du sitter. (Nå er sant å si ikke ruteren helt av prima kvalitet heller.)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Pacmac » man 18.07.2005 0:32

Anbefaler virkelig Diablo II! Spillet er utrolig givende! http://www.blizzard.com/diablo2/.

Med tanke på at det er såpass gammelt også, så er det en drøm å kjøre det på PB'en...

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Radagast » man 18.07.2005 1:09

Ehh...i desse tider er vel DiabloII mest for folk som har ein helning mot hackandslash-rpgar. Misforstå meg rett, eg speler det endo eg.
Men skal du spele DiabloII så _MÅ_ du få tak i utvidelsespakken Lord of Destruction. Dette er i mine auge ufravikeleg!
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Pacmac » man 18.07.2005 1:11

Det er helt riktig det... Prøvde selv spillet for første gang denne helgen her.. :-D og synes det var veldig interessant.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Lyot » man 18.07.2005 1:26

WoW funker ok på 12" PowerBook, ja.

Har også testet Unreal Tournament 2004 og Splinter Cell. Begge kjører med brukbar grafikk og FPS.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav zyklopz » man 18.07.2005 1:42

har spilt wow på en 12" powerbook en stund nå og det er fult spillbart =)

-zyklopz-
medlem i 227 måneder
 

Neste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron