World Of Warcraft spilletråden!

Diskuter de nyeste spillene

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav quangtt » man 25.10.2010 9:27

knutf skrev:jeg har nettopp begynt å spille wow. installerte det på min mac i dag. det første jeg la merke til var at vifta begynte å gå noe sinnsykt, samt at selve maskinen ble glovarm. dette er en mbp 15" i5 med 4gb ram. noe dere andre opplever?


Dete er normalt, spill krever ganske mye av cpu og gpu derfor vil viften gå i høygir for å kjøle den ned.
medlem i 202 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav Meow » man 25.10.2010 10:43

posefant skrev:...
Jeg kan selvfølgelig gå ned på endel grafikkinnstillinger som jeg allikevel ikke har glede av som Death Effect....



jepp :-P

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav svar » man 25.10.2010 11:00

knutf: Hvor høye grafikkinstillinger kjører du på?
Det hjelper også å begrense antall FPS, dette kan nå gjøres i video-settings, eller via "/console maxfps 60" for å sette til maks 60FPS.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav knutf » man 25.10.2010 15:45

har ikke testet forskjellige videoinnstillinger enda. står på 60fps nå ja. kan teste litt mer på det når jeg kommer hjem. litt stress når det bokstavelig talt svir å spille :P
medlem i 186 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav svar » man 25.10.2010 16:47

Du skal ikke ha en laptop på fanget vet du, er ikke bra for helsen det ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav knutf » man 25.10.2010 17:31

nei, hadde en dyne i mellom meg og maskinen. det var ikke noe særlig å flytte på den med hendene da. jaja, kan ikke pirke på alt heller!
medlem i 186 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav evvann » tor 11.11.2010 13:35

Noen som har prøvd å spille med OS X 10.6.5 på iMac 27 ?
Eventuelt noen forbedringer/forandringer?

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav Skitzer » tor 11.11.2010 15:03

Har spillt med 10.6.5, merker fremdeles ingen forandring når det gjelder fps laggen. Utrolig synd å ikke kunne ha enablet den nye grafikken på vannet og disse såkalte sunshafts når iMacen tydligvis er i stand til det. Håper de får en fiks på det før expansion!
medlem i 180 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav evvann » tor 11.11.2010 15:04

Hvilken imac har du?

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav subsequent » tor 11.11.2010 15:29

Jeg testa ut vanneffektene på 10.6.5 beta og det var sykt mye bedre en de gamle :)
medlem i 236 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav Skitzer » tor 11.11.2010 15:59

evvann skrev:Hvilken imac har du?


Late 2009 iMac 27 i5 Radeon 4850 osv.

Men jeg mener virkelig på at den ikke kan være utdatert allerede, ikke for et spill som WoW uansett!
medlem i 180 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav evvann » fre 12.11.2010 12:19

Lite spørsmål, når os x kjører 10.6.5. Er det mulig at en iMac 27" i7 med 8GB ram og 1GB grafikk kort kan kjøre wow på max graphic settings? Sier jo seg selv at det skal gå, men hvis det er noen der ute med denne maskinen og spiller wow som kan teste dette setter jeg pris på det :)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav posefant » tir 16.11.2010 18:58

Hei, det er ikke noe problem å makse ut innstillingene med OSX 10.6.5 og en iMac 27 med i7 og 8GB RAM.

Jeg har testet selv på lillebroren din, en iMac 27 med i5 og 8GB RAM.

Problemet oppstår i det OSX ikke støtter de siste OpenGL funksjonene og dermed får du faktisk dårligere grafikk på maks innstillinger.

En annen ting er også at du somler bort veldig mye ressurser unødvendig.
En del av innstillingene er laget for å hjelpe til dersom du HAR problemer og ikke hvis du IKKE har de :)

Eksempelvi er det bare tull å kjøre 8x MultiSampling hvis du ikke har problemer med hakk på linjer. Likeså er det bare tull å kjøre Vertikal Sync om du ikke har problemer med nettop Vertikal Sync.

Begge disse spiser CPU.

En siste ting som allerede er nevnt her er FPS.
Det er sikkert gøy å ha en ekstremt høy framerate som øyet ikke klarer å oppfatte og som gjør maskinen din veldig varm.

Men jeg velger å låse den til 60FPS, noe som gir meg fantastisk grafikk i selv de mest krevende områder som ICC25HC.

Jeg kjører grafikken på "Fair" fordi jeg ikke har interesse av å se ned i vann og opp på skyer. Maskinen er tunet inn til maks utbytte i Raid og minimalt med varmeutvikling :)

Lykke til med en knallgod maskin, den skal CPU / FPU messig klare å håndtere Dalaran og rendring av mange spillere samtidig på en mye bedre måte enn en i5 som jeg har ;)

Ellers kan jeg nevne at dårlige addons er en stor kilde til dårlig FPS etter 4.01 launch.
medlem i 162 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav evvann » tor 18.11.2010 14:47

Takk for svar! :)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: World Of Warcraft spilletråden!

Innleggav Andrews » ons 08.12.2010 20:22

Problemer med WoW:

For en liten stund siden tenkte jeg at jeg skulle prøve denne avhengighetsdannende tidtrøyten og kjøpte Wow til min Macbook Pro 13" (7.1). Installasjon og spilling gikk smertefritt inntil for ett par uker siden. Da begynnte jeg å bli diconnectet sporadisk. Nå er ståa slik: Jeg logger inn, trykker på "Enter World" og i det jeg får ett bøyeblikks glimt av verden blir jeg disconnectet. "You have been disconnected from the server".

Jeg trodde kanskje noe var galt med oppkoblingen min, men har prøvd på ett annet nett og har samme problem.

Så jeg tok kontakt med Blizzard kundeservice. Ettter 4-5 dager fikk jeg svar. Dette virket som ett standardisert svar de sender til alle med tilkoblingsproblemer der de ba meg slette noen mapper (WTF, cache, interface osv). Jeg fulgte oppskriften, men uten at dette hjelpte.

Så nå sitter jeg her og lurer på hva som er galt. En ny mail til Blizzard er sendt, men uten respons så langt.

Noen kyndige som kan hjelpe?

Edit: Litt mer info:
ISP: Canal Digital
Server: Sylvanas
medlem i 166 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron