Trackmania Nations?

Diskuter de nyeste spillene

Innleggav ArneArts » søn 09.09.2007 12:50

Jeg har såvidt testet Trackmania Nations i CrossOver, og ikke fått det til å funke.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Twister » søn 09.09.2007 14:54

Hva er Cross Over?
medlem i 205 måneder
 

Innleggav ArneArts » søn 09.09.2007 17:08

Du kan finne info om CrossOver her eller her.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Trackmania Nations?

Innleggav vebbomania » tor 29.11.2007 1:54

Jeg posta denne også et annet sted i forumet... men så fant jeg denne posten og det er mer riktig at den havner her..

Innstallerte xp i dag via bootcamp og installerte tmn (Trackmania Nations) men det vil ikke kjøre. Innstallerte også DirectX siste versjon. Ser at den ati driveren i windows er nyere enn den som ligger på ati/amd sine sider så der er det ingenting å hente hvis jeg ikke skal prøve å "nedgradere" driveren da... Noen som har et tips på hva som kan være feilen?

xp er fullt ut oppdatert.

Kjører dette på en iMac 2.8, 4 Gb ram og ati HD2600XT.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Trackmania Nations?

Innleggav KjellElvis » tor 29.11.2007 8:55

Bruker du Bootcamp driverne? De er ikke akkurat optimale for å si det mildt. Gjør en manuell installering av Ati's siste istedet for, finnes guider på hvordan på den store webben. Av ren nysgjerrighet laster jeg ned TMN nå og skal se hvordan det går. Med Bootcamp drivere kunne jeg ikke engang se EA games logoen uten hakking i Crysis, med de siste og en manuell install fiser jeg avgårde i spillet på medium settings :)

Da kan jeg melde om at TMN fungerer helt fint under XP SP2, med Atis siste drivere. Det jeg har problemer med nå er lyden. Enten lyd som "henger" ved hvert menyvalg, eller ingen lyd i det hele tatt.

iMac 2.4, 2GB RAM, HD2600XT

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Trackmania Nations?

Innleggav vebbomania » tor 29.11.2007 11:01

http://ati.amd.com/support/drivers/mac/bootcamp-xp.html

Denne driveren du installerte?

Ser at den driveren er versjon 8.353 mens den som er installert fra bootcamp er 8.39x <-- husker ikke siste nr men det nummeret er jo høyere, hehe det betyr jo ikke alltid at alt er bedre :P

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Trackmania Nations?

Innleggav vebbomania » tor 29.11.2007 15:42

Løste det med å følge denne linken:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1017&message=24987376

Eneste som ikke funka var step 9 da den 2600 pro drivern ikke var optimal så jeg installerte HD 2600 XT og da ble alt tiptop ^^ 8-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Trackmania Nations?

Innleggav KjellElvis » tor 29.11.2007 18:35

Stemmer, XT driveren ja :) BootCamp driveren er bare å glemme. Har du problemer med lyden?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Trackmania Nations?

Innleggav vebbomania » tor 29.11.2007 23:58

lyden var finfin. ingen problemer. Kan sjekke i morgen hvilken lyddriver jeg har installert.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Trackmania Nations?

Innleggav zippolippo » søn 27.04.2008 14:04

Jeg har installert Trackmania Nations Forever (nytt) via CrossOver Games, og det funker flott! Eneste problemet er at den klarer ikke kople til server
medlem i 196 måneder
 

Re:

Innleggav neu » søn 01.06.2008 17:52

ArneArts skrev:Trackmania Nations funker som bare det i Parallels.

Trackmania Nations Forever har forferdelig dårlig frame rate hos meg i Parallels, men kjører brillefint fra samme installasjon/partisjon i Boot Camp. Under Parallels påstår Trackmania også at "Your video adapter's (Direct3D HAL) driver is outdated (6.14.1.1282). The performance of the game will increase with driver version 6.14.10.6360 (or more recent)."

Hva slags hardware har du siden det kjører så fint hos deg?

Jeg har:
- Macbook Pro med 2.0Ghz CPU og 2GB RAM
- ATI Radeon X1600 med 128MB video-RAM
- Leopard 10.5.3
- Parallels Desktop 3.0 5600 med 64MB video-RAM og DirectX shading påskrudd
- Windows XP SP3 på en Boot Camp-partisjon
Sist endret av neu den søn 01.06.2008 17:58, endret 1 gang
medlem i 220 måneder
 

Re: Re:

Innleggav ArneArts » søn 01.06.2008 17:58

neu skrev:Trackmania Nations Forever har forferdelig dårlig frame rate hos meg i Parallels

Trackmania Nations Forever er nyere og har bedre grafikk, og yter ganske dårlig hos meg også.

Jeg jobber for øyeblikket med å få det til å funke i Darwine, skal legge ut en kjapp guide om jeg får det til.

EDIT: Har gitt opp wine-prosjektet.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Re:

Innleggav neu » søn 01.06.2008 20:20

ArneArts skrev:Trackmania Nations Forever er nyere og har bedre grafikk, og yter ganske dårlig hos meg også.

Jeg jobber for øyeblikket med å få det til å funke i Darwine, skal legge ut en kjapp guide om jeg får det til.

EDIT: Har gitt opp wine-prosjektet.

Ja, emulering er sjelden kjappere enn virualisering. Jeg har postet en tråd hos parallels også, men har ikke fått noen svar enda: http://forum.parallels.com/showthread.php?p=105175
medlem i 220 måneder
 

Re: Trackmania Nations?

Innleggav oddi » søn 01.06.2008 20:34

Trackmania Nations Forever funker fett med Crossover Games på Macbook Pro G
medlem i 200 måneder
 

Re: Trackmania Nations?

Innleggav neu » søn 01.06.2008 20:50

Jeg fant heldigvis originale Trackmania Nations på http://trackmania.no/, den fungerer som en kule! Jeg har bare et problem: Jeg får ikke kjørt TM i 1440x900 full screen. Windows og andre applikasjoner kjører fint i den oppløsninga, men i det Trackmania starter opp påstår Parallels at den ikke får til full screen mode. Noen idé hvorfor?

EDIT: Configure » Advanced » Compatibility » Color Depth » 16 bits gjorde susen.

EDIT2:
Trackmania Nations Forever funker fett med Crossover Games på Macbook Pro G

Hvilken Macbook Pro har du? (Fant ikke "G" på http://en.wikipedia.org/wiki/MacBook_Pro)
medlem i 220 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]