Microsoft Flight Simulator X

Diskuter de nyeste spillene

Microsoft Flight Simulator X

Innleggav tormeling » fre 30.05.2008 16:29

Nå har jeg vært en stor tilhenger av FS siden mine dager i DOS.
I den senere tid har jeg brukt mye tid på Flight Simulator 2004 (Siden det kom ut), og føler meg fornøyd med den. Etterhvert ser det ut for at FS X er klar til å ta over for denne, men min Macbook Pro (2,4 Ghz 2008, 2Gb ram, 256 8600GT) sliter noe med å kjøre det.
Det går fint med Default fly, men bruker man Level-D eller PMDG (747) får jeg store problemer med ytelse.

Hvilke tips har dere? X-Plane er også i bruk, men her ønsker jeg FS X denne gangen. Oppgradering av RAM, raskere rpm på hdd (5400 i dag).

Takker for oppmerksomheten!

Edit: Kort presisering, jeg ønsker erfaringer dere har ang. dette. Dersom noen har iMac eller Mac Pro fra den senere tid er det svært hyggelig om dere deler erfaringer med dette.
Jeg bruker Windows Vista 64bit
medlem i 210 måneder
 

Re: Microsoft Flight Simulator X

Innleggav tormeling » tir 08.07.2008 11:14

Jeg er frekk nok til å prøve en gang til. Er det noen som har kjennskap til spørsmålet over?
medlem i 210 måneder
 

Re: Microsoft Flight Simulator X

Innleggav Dorkfish » tir 08.07.2008 11:20

Skulle gjerne gitt deg et godt svar, men jeg tror ikke så mange macbrukere spiller MS flysimulator. Noe mangelen på svar her kan bekrefte. Tror muligens du får mer hjelp i et Windows eller spill-forum.

En kollega av meg har nylig kjøpt seg splitter ny Spill-PC til nesten 20.000 kr kun for å spille dette spillet, og han sier seg meget misfornøyd med ytelsen. Det hakker og skjermkortet på 1 GB klarer ikke å kjøre spillet særlig godt.

Det er dessverre alt jeg vet om saken.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Microsoft Flight Simulator X

Innleggav termserv » tir 08.07.2008 11:23

Jeg er også en gammel FS-spiller, men har ikke spilt så mye siden FS2000. Utgavene siden den gang har bare blitt mer og mer krevende, og jeg fikk et inntrykk av at uansett hvor mye maskinkraft man har, har man aldri nok til å få spilt det sømløst uten hakking (noe som blir støttet i innlegget over meg).

Kjøpte FSX tidligere i går, for å spille på XP i dual boot på MacBook Pro-maskinen min, men det hakket en del da, selv med lav grafikk-innstillinger.

Mer enn det kan jeg dessverre ikke komme med.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Microsoft Flight Simulator X

Innleggav Caveman » tir 08.07.2008 11:25

Hei,

jeg har en Mac Pro 2xQuad 2,8Ghz med Radeon 2600HD.
Her strekker ikke ytelsen til med 1650x oppløsning og 2xAA 2xAF
og høy/medium på grafikk instillingene.
Det går greit med ett lite fly i høy høyde eller steder med lite detaljer på
bakken.
jeg har ikke engang orket å prøve pmdg 747 på FSX enda :p
Ett 8800GT ville nok forbedret det en god del.
Det kommer an på hvor kresen du er på grafikk, oppløsning og AA/AF.
Jeg kommer nok til å vente til det kommer noe sånn som Radeon 4870
eller GTX 280 før jeg virkelig tar spranget til FSX og forhåpentligvis PMDG MD11 ;)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Microsoft Flight Simulator X

Innleggav tormeling » tir 08.07.2008 11:28

Ja, takker for svar. Har "egentlig" ikke tid til slik lenger, men holder meg likevel oppdatert gjennom flere fora som flightsim.no/com/avsin ol. Problemet ligger i at det ofte blir svar basert på en tanke om hvordan ytelsen blir, men ikke på faktiske erfaringer. Hadde likevel vært artig å finne noen med samme interessefelt her på Mac1.no.
Vi får håpe at noen dukker opp etterhvert!

EDIT: Der kom det et svar mens jeg skrev en reply. Skal bli spennende å høre dine videre erfaringer etterhvert som nye kort kommer. Takker for svar!
medlem i 210 måneder
 

Re: Microsoft Flight Simulator X

Innleggav ipodNano » ons 06.08.2008 22:44

så dette finns til mac..?
:-/

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Microsoft Flight Simulator X

Innleggav Dorkfish » ons 06.08.2008 23:32

Ja og Nei. Det er kun laget for Windows Vista, men man kan jo kjøre Vista på en mac ved hjelp av Boot Camp....

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Microsoft Flight Simulator X

Innleggav tormeling » tor 07.08.2008 9:10

Og Windows XP.
medlem i 210 måneder
 

Re: Microsoft Flight Simulator X

Innleggav Apple xxx » tor 04.11.2010 22:02

Jeg har testet ut FSX på min MBP med Win 7. Jeg husker dessvere ikke grafikkinstillingene. Det gikk bra helt til Windows 7 bestemte seg for å slå seg av for å ikke ødlegge komponentene.

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron