Myst 4 Revelation

Diskuter de nyeste spillene

Myst 4 Revelation

Innleggav lindini82 » man 05.07.2010 22:29

hei
Jeg vet ikke om noen her inne kan hjelpe meg, men forsøker alikavel. Jeg får ikke installert Myst 4 på Macbook pro 13" OSX 10.6.4 og har ingen aning om hva som er galt. Jeg tar iconet og legger det inn i programfil mappen, og går så inn og dobbeltklikker, men ingenting skjer. Jeg får opp sånn vente ikon som forsvinner etter et par sekunder.

Har forsøkt å søke opp på google om hva problemet er, noen sier noe med java innstillinger, men disse er oppdaterte.

Håper noen kan hjelpe meg, har aldri opplevd problemer med å kjøre spill på mac som står at spillet er kompatibelt med dette.

Takk =)

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Myst 4 Revelation

Innleggav morgoth » man 05.07.2010 23:44

Forsøkt dette:

After you have installed both disks, and with the second disk still in the Mac...
Double click Myst4 icon (nothing happens)
Go to File -->Choose "Get Info" and open the bottom arrow and set all users to Read/Write
Open Terminal (if you don't know where it is, go to HD and search for "Terminal")
Type: cd_ (that's "cd" followed by a space, no quotes)
Drag the Myst4 icon into the Terminal window, which will give you the path to the app
Press return.
Type the magic line: chmod a+x Myst4
Press return, quit Terminal.
Double click on Myst4 icon

http://www.mystcommunity.com/board/inde ... opic=29059
medlem i 203 måneder
 

Re: Myst 4 Revelation

Innleggav Ovit82 » man 05.07.2010 23:48

Kjører du myst ubder rosetta? Myst støtter helt sikkert ikke intelprosessorer.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Myst 4 Revelation

Innleggav Lars A. Gundersen » tir 06.07.2010 9:39

Myst IV kjører under Rosetta, ja.
Jeg får heller ikke kjørt IV under 10.6.4, ser jeg nå. Synd. Krasjer ved oppstart (så det skjer noe, men ikke det som skulle skje).
Oppskriften over hjalp ikke (kanskje ikke så rart, oppskriften er fra 2007 og dreier seg nok om et helt annet problem), så jeg tviler på om det er noe å gjøre med det utover å vente på en SW oppdatering fra Ubisoft eller håpe at en oppdatering fra Apple har en positiv effekt.
http://www.mystcommunity.com/board/inde ... opic=35634 - det ser ikke ut som om IV lar seg spiller på 10.6 .:-(

Forresten så spiller jeg Riven ganske OK under Parallels/XP, så det skulle ikke forundre meg om også Myst IV kan spilles på den måten.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Myst 4 Revelation

Innleggav lindini82 » tir 06.07.2010 11:55

Takk for tilbakemelding.
Men hvordan kjører jeg rosetta, ser at den skal være innebygd i Snow Leopard, men finner den ikke.
Hehe, bær med meg, har ikke hatt mac så lenge :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Myst 4 Revelation

Innleggav Lars A. Gundersen » tir 06.07.2010 14:57

Rosetta er et lag med kompatibilitetskode som kicker inn når man prøver å kjøre et program laget for PowerPC-CPUer på en Intel-Mac, og som gjør at det er mulig. Det er i utgangspunktet usynlig for bruker - det bare virker. Det blir ikke installert pr default under Snow Lepard, men kan installeres on-the-fly første gang du prøver å kjøre et slikt program. Du får da spørsmål om du vil installere det, svar ja og det skjer og så merker du ikke mer til det. Du har det det antagelig allerede installert, for det er fremdeles mye programvare som ikke er skrevet som Intel native kode. Hvis du gjør "vis Info" på et program så står det type under Genral -> Kind. "PowerPC" der betyr at programmet kjører under Rosetta når du kjører det.
Så det bare virker - bortsett fra når det ikke gjør det. Når jeg skrev "myst IV kjører under Rosetta" så var det altså i betydningen 'i prinsippet'. Det krasjer jo, men hvor bugen ligger er umulig å si.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Myst 4 Revelation

Innleggav lindini82 » ons 07.07.2010 16:50

Føler meg helt grønn. Jeg dobbeltklikker på ikonet hele tiden, men ingenting skjer!? Jeg installerte Rosetta fra en cd som fulgte med Macbooken min, just in case.

Macen min vil tydeligvis ikke installere spillet, noe jeg synes er litt trist. Det er en ting jeg irriterer meg grønn over, og det er spill mulighetene =/

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Myst 4 Revelation

Innleggav Lars A. Gundersen » ons 27.07.2011 23:00

Jeg har oppdaget at det finnes en versjon av MYST 4 som er Intel native (krever ikke Rosetta) og som kjører på 10.6.4 - 10.6.8.
Dette er gjort ved å bruke 'Cider' - jeg kjenner ikke teknikken så godt, men så vidt jeg skjønner er Cider et salgs kompatibilitetslag som gjør at man kan pakke visse programmer (spill?) for Windows sammen med Cider og få ut et Mac-program.
Jeg har prøvd dette og det fungerer så vidt jeg kan bedømme like bra som det orginale Myst4-spillet jeg hadde.

Så hvis du har kjøpt MYST 4 og nå ikke får til å kjøre det, har jeg ingen kvaler med å peke på at du kan laste ned en versjon som fungerer fra et visst pirataktig nettsted, under Mac-spill.
Send meg en PM hvis du har MYST 4 men ikke skjønner hva jeg mener.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]