problem med Civ5!

Diskuter de nyeste spillene

problem med Civ5!

Innleggav sawhill » fre 03.12.2010 22:35

Hei

Jeg er en rimelig fersk macbruker som har fått tak i civ5 til min mac. MEN, jeg fat fort ut at det var et problem med å spille det, da alt landskap etc bare var grått. ellers fungerte alle funksjoner i spillet fint(så langt jeg gadd å spille hvertfall). Leste meg frem på diverse forum rundt om kring på verdensveven og fant ut at jeg enkelt kunne endre på noen grafikkinstillinger for å fikse problemet. det som da skjedde, og som er grunnen til at jeg nå er desperat etter hjelp, er at nå vil ikke spillet starte opp, får en feilmelding under oppstart rett og slett.

Har prøvd å installere spillet på nytt flere ganger, uten hell. Kan det være noen som har sett dette problemet før? evt bare kan klare å hjelpe meg igjennom så jeg skal få til å spille det igjen? Kan det være at noen instillinger jeg endret inne i spillet kan henge igjen som feks på windows, der man har egne instillinger i "users" som ikke slettes ved avinstallering?

Min macbook:
OS X
Versjon 10.6.5
2,4 Ghz intel core Duo
4 GB 1067 MHz DDR3
NVIDIA Geforze 320M Grafikk

ut ifra det jeg har lest meg frem til, så skal dette holde, og grafikkortet er det som er anbefalt.

ellers så lastet jeg ned wineskin, da det var anbefalt på et forum. Men ser ikke hvordan det hjelp...

takk for hjelpen (på forhånd)
medlem i 160 måneder
 

Re: problem med Civ5!

Innleggav nikkor » fre 03.12.2010 22:45

landskapet er grått pga skylaget som fjernes etterhvert som du beveger dine soldater.....

eller er det noe helt annet du plages med ???
medlem i 199 måneder
 

Re: problem med Civ5!

Innleggav sawhill » fre 03.12.2010 22:49

er nok noe helt annet ja. Da det fungerte, så var hele landskapet grått, konstant. eneste som var synlig, var noen markører og sidekonsollene.
Problemet nå er jo at spillet ikke starter opp... :-(
medlem i 160 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron