Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Diskuter de nyeste spillene

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav Skogsguden » tor 10.02.2011 11:49

Tror du misforsto meg litt nesten nerd.

Man kan velge å kjøpe spillet også. Det er opp til brukerne.

Så viser jeg til tittelen for tråden: "Spill på Mac? Svaret er OnLive."

Fakta i dag er at det er et svært dårlig utvalg av spill til Mac. Det at Windows er best i den konkurransen er hevet over en hver tvil. OnLive er en helt ny type tjeneste i betafasen, som kan komme til å viske ut den konkurransefordelen. Det er bakgrunnen for tråden.

En annen viktig fordel med tjenesten er at man ikke trenger kjøpe seg ny maskinvare for å følge med. Grafikken i OnLive er mye mer uavhengig av grafikkløsningen i Macen, fordi det i praksis er en video som streames fra serveren, og ikke involverer 3D rendering.

Om jeg spiller på "gamlemåten" på min MacBook Pro, går viftene på fullt ganske fort, samtidig som maskinen blir glovarm. Når jeg spiller på OnLive gjør de det ikke, og maskinen er ganske kjølig. Det viser i praksis hva denne viktig fordelen er.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav nesten_nerd » tor 10.02.2011 14:28

Jo da jeg har forstått, men er uenig i at OnLive er beste løsningen dersom en ser det ut fra et økonomisk ståsted.
Nå er det jo slik at vi Mac eiere driter penger, medregnet meg selv som nok har brukt alt for mye penger på Mac. Et beløp som om det var kjent, ville ført til store diskusjoner med min bedre halvdel.
Likevel angrer jeg ikke på kjøp av Mac.
Men hvor lenge og mye kan en spille på OnLive før en eventuelt har brukt så mye penger at en like godt kunne kjøpt en spill pc + alle spillene ?
En kjøper uansett ikke en Mac for å spille.
medlem i 183 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav Skogsguden » tor 10.02.2011 17:10

Hva er den beste løsningen om man vil spille på Mac fra et økonomisk ståsted da?

Piratebay?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav jaco » tor 10.02.2011 17:32

Kjøpe spilla på nett :D

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav Skogsguden » tor 10.02.2011 17:50

Det beste alternativet er Apple App Store. Der begynner det etterhvert å komme en del spill til OS X, og det vil komme mer. Men om man ser på prisene der, så er det ikke akkurat billig, sammenlignet med OnLives priser.

Kjøpe spillene online er greit nok. Men igjen: Utvalget av dedikerte spill for OS X er ikke noe å skryte av.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav Houd.ini » tor 10.02.2011 18:08

Den beste løsningen (n)ytelsesmessig er å installere Windows og kjøre spill der. Det kan fort bli den beste løsningen økonomisk og, siden spill til Mac virker ganske dyre, mens PC- spill fort faller flere hundrelapper en måned eller to etter lansering. Jeg kjøpte f.eks 6-7 spill i jula gjennom Steam da de bruker å ha veldig gode rabatter i jula, på sommeren og ved flere andre anledninger, typisk 75% rabatt og spillpakker med mange spill til prisen av ett eller to. Der fins det og flere spill som funker på begge plattformer, i tillegg til at man kan installere Steam og spillet på flere maskiner, dvs spill knyttes til en konto og ikke til én spesifikk maskin.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav Skogsguden » tor 10.02.2011 18:15

@Hud.ini: Strengt tatt koster det en god del hundrelapper om man skal kjøre windows i bootcamp på Mac-en sin. Iallfall om man er snill gutt og betaler for lisensen. :-D

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav Houd.ini » tor 10.02.2011 18:42

En lisens på Win7 koster rundt 800 kr, 3-4 spill med prisforskjell 2-300 kr og du har spart det inn. I tillegg yter stort sett alt av spill bedre i WIndows. Win-win.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav alter@gooogle.mehihihi » tor 10.02.2011 21:16

Windows Home Basic da?
medlem i 164 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav nesten_nerd » tor 10.02.2011 21:37

Beste løsningen er å bruke pc til spill. Eneste som spilles på min Mac er gratis on-line spill som f.eks. sjakk. Om jeg skulle finne på å bytte ut ungenes pc med Mac ville jeg blitt svært upopulær. De er mest opptatt av spill.
medlem i 183 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav Houd.ini » tor 10.02.2011 22:51

alter@gooogle.mehihihi skrev:Windows Home Basic da?

http://www.prisjakt.no/product.php?p=524523
Jeg vet ikke om man får kjøpt Home Basic "i løssalg".

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav Skogsguden » tor 10.02.2011 23:49

Det er jo nettopp for å gjøre Mac til en litt bedre spillmaskin OnLive er interessant. Man er ikke lenger avhengig av ett sinnsykt grafikkort for å spille spill på MacBooken. Med denne tjenesten kan man spille nye spill med relativt gammel maskinvare. Det er interessant.

Denne tråden er ikke noe forsøk på å diskutere om Mac eller Windows er best på spill. Det hersker ingen tvil om at Windows har et overtak der.

En ting til: OnLive fås til Windows også.
;)

Her er forresten et nytt eksempel på hvordan OnLive fungerer hos meg. Unreal III er et spill der man raskt vil bli handikapet av lag, men jeg merker ingen problemer:

http://www.youtube.com/watch?v=Priok5wxwZs

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav King-Nothing » ons 05.06.2013 16:04

Gammel tråd, men jeg prøver.

Har nettopp laget meg en konto hos OnLive, men får ikke til å legge inn VISA-kortet mitt.

Får bare opp denne feilmeldingen når jeg prøver å gå inn på nettsiden deres for å legge inn kortet:

Sorry, but you must be in your home region to modify your billing information.

Noen som vet hva som gjør dette? Laget kontoen fra den sammen maskinen, så skjønner ikke hvorfor den tror at jeg ikke er hjemme.
medlem i 189 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav slogmo » man 10.06.2013 18:45

Norsk VISA?
Kan se ut som de registrerer at du ikke er i Norge, kjører du noe greier for å bruke amerikansk iTunes-konto eller noe annet som gjør at det ikke ser ut som du befinner deg i Norge?

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Spill på Mac? Svaret er OnLive!

Innleggav King-Nothing » fre 28.06.2013 21:28

Norsk VISA ja, og jeg prøver ikke å late som om jeg ikke sitter i Norge. :)
medlem i 189 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]