Er skuffet over Onlive etter å ha testet det nå siden jeg leste denne tråden.
Jeg har testet både på Mac Mini'en min og på min i7 Hackintosh.
Begge kjører kablet LAN og linja mi er 20/5 Mbit (Get).
Tester jeg med Speedtest mot server i Jessheim så har jeg en ping på 16ms.
Men på begge maskinene så får jeg advarsel om at det er registrert høy latency på linja mi, og at det vil påvirke spillingen.
Har testet ut det Fuel of War spillet (spilt gjennom faktisk).
Det er for mye lagg til at man får særlig nøyaktig skyting.
Merker at i menyene så flytter musepekeren seg ganske lang tid etter at musa faktisk er flyttet.
Men testet Silent Hunter 5, og der fungerer det relativt greit siden det ikke er en FPS.
Nå prøvde jeg å fyre opp Onlive på i7'en min. Og da får jeg ikke lov fordi latencyen er nå for høy. Testet nettop igjen med Speedtest. 16ms mot Jessheim.
Tester jeg derimot med
Speedtest mot Luxemburg og Belgia så har jeg en ping på nærmere 100ms.
Og hastigheten er nede i 3-4Mbit begge veier.
Kjøre
Pingtest mot Rotterdam og endte opp med litt pakketap og ping på over 100ms.
Dette kan selvfølgelig skyldes problem hos min ISP (Get).
Merker ofte at streaming av Youtubevideoer er et #%?! på ettermiddagen.
Regner med det er masse trafikk i nettet, evt på utenlandslinjene som påvirker hastighet og ping.
Men selv på natta så var det mye lagg, som gjorde spilling av Fuel of War til litt av en prøvelse.
I tillegg er jo ikke utvalget av spill så enormt.
Tror det er en stund til man kan kaste Xboxen/Playstationen og kun spille via datamaskinen og Onlive.
Men spennende at de får det såpass bra til.
De som har prøvd å spille av en video over VNC vet at det ikke fungerer veldig bra, og det er på en del måter det samme som skjer med Onlive.
Spillet kjører på en server, og man får skjermbildet overført til seg over nett, samtidig som input (mus/tastatur) sendes til serveren.
Det sier seg selv at det
må bli lagg.