Spille eldre spill gjennom quicktimer

Diskuter de nyeste spillene

Spille eldre spill gjennom quicktimer

Innleggav lmh1 » søn 24.04.2011 10:26

Vet noen om f.eks Whitwrth's Planet Earth for 1995 som bruker quicktimer 2.01 funger fint enten på Mac Snowleopard eller er mulig å sette opp der?

Vet noen om det finnes måter å installere spillet eller lignende spill på mac?
Eller er det umulig?
medlem i 168 måneder
 

Re: Spille eldre spill gjennom quicktimer

Innleggav danibo77 » søn 24.04.2011 15:29

Ser du har stilt samme spørsmål tidligere på andre fora, bl.a. for windows også.

Disse programmene er svært gamle (i dataverdenen) og vil ikke fungere under Mac OS X, med unntak av under en emulator.
(Se gjerne bla. Sheepshaver http://sheepshaver.cebix.net/ som lar deg installere Mac OS 7, 8 og 9 i en virtuell maskin som du dermed kan kjøre QuickTime 2.0 på med en god porsjon hell og lykke...).

QuickTime 2.0 fungere ikke, og vil aldri kunne virke, i MacOS X (som Snow Leopard etc)

Ditt andre alternativ er å kjøpe deg en gammel PPC-macintosh (loppemarked, Finn.no) og kjøre OS 8, som dette programmet ble laget for.

Ditt tredje alternativ er å kjøpe et nytt program. Har flere slike gamle program, og hver gang jeg prøver en av disse blir jeg minnet på hvor vanvittig langt vi har kommet teknologisk på 15 år, og kaster dem tilbake i boksen der de hører hjemme; et eller annet sted på kottet/loftet..

:)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Spille eldre spill gjennom quicktimer

Innleggav lmh1 » søn 24.04.2011 17:00

danibo77 skrev:Ditt andre alternativ er å kjøpe deg en gammel PPC-macintosh (loppemarked, Finn.no) og kjøre OS 8, som dette programmet ble laget for.


Dette er ikke aktuelt, personlig ville jeg ikke gått for eldre operativsystemer en XP eller Snow leopard.

danibo77 skrev:Ditt tredje alternativ er å kjøpe et nytt program. Har flere slike gamle program, og hver gang jeg prøver en av disse blir jeg minnet på hvor vanvittig langt vi har kommet teknologisk på 15 år, og kaster dem tilbake i boksen der de hører hjemme; et eller annet sted på kottet/loftet..
:)


Har du forslag på spill man kan kalle windows + mac (Universal) i denne kategorien?
Altså som klarer å fungere på windows/Mac OSX uten problemer?

Kan godt være basert på QuickTime 7.6.9 (HD kvalitet).
Gjør ikke noe om det er kjøp av digital nedlasting.

Helst noe som "Planet Earth" eller noe man lærer noe av, men gøy å spille også.
medlem i 168 måneder
 

Re: Spille eldre spill gjennom quicktimer

Innleggav danibo77 » tir 26.04.2011 18:57

Tror det ikke er så mange slike lett tilgjengelig.

For Mac så er Cosmic Crawler ganske bra, og Solar Walk 3D (sistnevnte ikke et "spill").

Begge finnes på App Store

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Spille eldre spill gjennom quicktimer

Innleggav dundee » tir 26.04.2011 19:05

lmh1 skrev:
danibo77 skrev:Ditt andre alternativ er å kjøpe deg en gammel PPC-macintosh (loppemarked, Finn.no) og kjøre OS 8, som dette programmet ble laget for.


Dette er ikke aktuelt, personlig ville jeg ikke gått for eldre operativsystemer en XP eller Snow leopard.


Skal du spille gamle spill er det klart beste å gjøre det på den maskinen det ble laget for. Særlig med de endringer som har skjedd siden MacOS 8 vil du som ofte støte på problemer med bruk av emulatorer. Hvis du ikke vil bruke et eldre os enn SL bør du også holde deg til programmer og spill utviklet for dette.

lmh1 skrev:
danibo77 skrev:Ditt tredje alternativ er å kjøpe et nytt program. Har flere slike gamle program, og hver gang jeg prøver en av disse blir jeg minnet på hvor vanvittig langt vi har kommet teknologisk på 15 år, og kaster dem tilbake i boksen der de hører hjemme; et eller annet sted på kottet/loftet..
:)


Har du forslag på spill man kan kalle windows + mac (Universal) i denne kategorien?
Altså som klarer å fungere på windows/Mac OSX uten problemer?

Kan godt være basert på QuickTime 7.6.9 (HD kvalitet).
Gjør ikke noe om det er kjøp av digital nedlasting.

Helst noe som "Planet Earth" eller noe man lærer noe av, men gøy å spille også.


Usikker på nøyaktig hvilken kategori du er ute etter, men Settlers 7 fungerer i hvert fall på begge platformer ut av boksen.
medlem i 174 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron