Mac + Windows + Spill

Diskuter de nyeste spillene

Mac + Windows + Spill

Innleggav aleksanders » søn 24.04.2011 21:21

Hei!

Har bestilt meg MacBook Pro 15" med ATI 1 gb DDR5 minne og i7 2,2 GHz.

Jeg er helt ny/fersk når det gjelder mac.

Jeg skal bruke pcen for primært foto og video. Men vil også kunne spille spill på den.
Har skjønt at Windows i Bootcamp er det beste alternativet for å spille windows baserte spill.

Da kommer spørsmålene;
1: Vil den kjøre de alle fleste spill? (BC2,BF3,COD, osv)
2: Kan jeg bruke ei vanlig USB mus og ekstra tastatur? Feks Logitech MX518
3: Kan man bruke Ventrolo/TS?
4: Når man installerer Windows, fungerer alt som "normalt" windows, men hht intalleringer, avinstalleringer, innstillinger og trådløst nett?
5: alle driverne til Macen, må jeg ha nye drivere til macen, eller ligger dem der og vil fungere uansett?


På forhånd takk!
medlem i 156 måneder
 

Re: Mac + Windows + Spill

Innleggav slogmo » søn 24.04.2011 21:48

Her kommer svarene :)

1: Jepp.
2: Jepp.
3: Jepp.
4: Jepp.
5: Usikker på hva du mener her.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Mac + Windows + Spill

Innleggav aleksanders » søn 24.04.2011 22:01

Hei takk for svar :)

Spm 5: Altså, i Wondows, vil alle drivere være der fra før av, eller må jeg installere nye? Eller, når man åpner windows i bootcamp, må jeg installere feks driverne til skjermkortet?
medlem i 156 måneder
 

Re: Mac + Windows + Spill

Innleggav Mac11e » søn 24.04.2011 22:30

De fleste driverne installerer du via operativ system CDen (Snow Leopard) etter at du har laget en Windows partisjon via Bootcamp. Da fungerer blant annet tastaturet slik det gjør i Mac OSX hvor du kan justere skermstyrke, voulm og tastaturbelysning etter ikonene på tastaturet på den bærbare.

Skjermdrivere kan du hende du må installere det utenom. I mitt tilfelle, via Boot Camp assistenten ble det kun installert helt basic skjermkort drivere. Jeg måtte da på nettet å finne NVIDIA drivere som passet til skjermkortet for å få full ytelse i spill o.l.
Men dette finner man på hjemmesiden til produktleverandøren :)

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron