Spille poker på nett / betalingspoker

Diskuter de nyeste spillene

Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav lifeform » ons 15.06.2011 2:06

Hei,

Noe tips til gode / profesjonelle program / løsninger eller websider for å spille betalingspoker i OSX?

Bare til å finne seg en av de store webbaserte sidene ?

Evt. noe anbefalning til side her dere vil komme med ?
medlem i 161 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav maclover11 » ons 15.06.2011 2:47

Vil egentlig ikke anbefale å spille poker på nett, har en meget blakk onkel pga. akkurat det.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav iKarlsen » ons 15.06.2011 4:39

Har spilt både på PokerStars, Fulltilt og Betsson, da alle disse har egne klienter til OSX. Personlig liker jeg PokerStars sin best, jeg mener de har den beste klienten. Rett og slett fordi den fungerer bra, det er ikke noe trøbbel, noe jeg opplever til stadighet hos FullTilt, samt at Stars har gjort det enklere å gjøre både bordvalg (utseende, kort, osv), og spillvalg (bet, raise, check, osv.)

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav alexhey » ons 15.06.2011 8:35

Anbefaler PKR Poker! Simsversjonen av Poker. Morsom og bra! Du kan spille om lekepenger, og ekte cash. Dog, ikke spille skjorta av deg. ;p

pkr.com

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav DeeWox » ons 15.06.2011 9:44

maclover11 skrev:Vil egentlig ikke anbefale å spille poker på nett, har en meget blakk onkel pga. akkurat det.

Anbefaler eigentleg å la folk bestemme over dette sjølv sidan det ikkje er ulovleg i Norge.
medlem i 190 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav lifeform » tir 21.06.2011 1:05

OK. Skal teste ut begge disse.

Hva er egentlig reglene for pokerspilling i Norge ? Alle store uttak må meldes inn som gevinster osv ?

Finnes det evt. apps for iPad/iPhone hvor man spille betalingspoker ? Har spillt Zynga Poker lenge som jeg synes funker fint, men er boring spille uten penger i lengden.
medlem i 161 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav HenrikWL » tir 21.06.2011 10:03

Det er vel bare et tidsspørsmål før norske myndigheter finner en eller annen snedig lovformulering som gjør pokerspill på nett ulovlig og dermed bevarer Norsk Tippings gamblingmonopol her i landet.

Man sliter jo allerede med at norske bankkort ikke fungerer på terminaler i utlandet som er definert som gambling-relaterte. Å få brukt bankkort i Las Vegas er altså blitt rimelig vrient.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav Mono » tir 21.06.2011 11:23

Smak og behag... Jeg foretrekker Full Tilt sin klient. Hvor man liker å spille kommer an på hva som passer din spillestil. Jeg har spilt en del år på Full Tilt og PokerStars, men i det siste er det blitt mest på Betsson. Betsson er helt klart den dårligste mac-klienten, men der vinner jeg mest så da får jeg heller tåle at klienten detter ut en gang i blant.

Pkr er forsåvidt en morsom spillsite, men det blir etter min mening litt vel mye fjas for å grinde poker. Det finnes andre mac-klienter også, bl.a. Betfair, UltimateBet og Lock Poker.

Før du oppretter en konto bør du få deg rakeback-avtale. Sjekk eksempelvis smartgambler.com

Jeg kjenner mange pokerspillere og vet om svært svært få som har spilt seg til fant. Uansett hva man holder på med finnes det alltid noen som overdriver, poker er ikke et unntak. Det finnes nok mange verre skjebner en vanlig dag på Bjerke Travbane – en fullt lovlig gamblerarena på norsk jord...
medlem i 188 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav lifeform » tir 21.06.2011 11:37

Takker for svært grundige og gode svar her.

Helt konkret, Hva er en rakeback avtale ? Har hørt snakk om disse før... Las noe om det her nå: http://www.bankrollboost.com/what-is-rakeback.php

Forstår jeg det rett så får man rett på dette hvis man melder seg inn via en poker affiliate side, og kan få opptil 30% tilbake av alle pottene man faktisk spiller...? Eller hvordan fungerer det i praksis ?
medlem i 161 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav Mono » tir 21.06.2011 18:06

Når du spiller på en pokersite tjener de penger ved å ta en liten sum (=rake) fra hver pot. La oss si du har raket bort 100 dollar på en uke. Har du rakebackavtale får du tilbake eksempelvis 27% av 100 dollar. Dette blir betalt tilbake en gang i måneden.
medlem i 188 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav lifeform » tir 21.06.2011 20:00

Er dette totalsummen av alt alle spillerne putter i potten, eller kun det man selv satser i pottene pr. mnd?
medlem i 161 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav HenrikWL » ons 22.06.2011 10:01

Slik jeg har forstått det, så er en rake en viss andel av en pott. Altså, hvis potten er 100 kroner og huset tar 3% i rake, så blir det 3 kroner i rake. Hvis du hadde satset 1 tredjedel av potten, så er også 1 tredjedel av raken «din» – 1 krone i dette tilfellet.

Har du så en rakebackavtale som gir deg 30% rakeback, så vil du få tilbake 30 øre (30% av den ene krona som var «din» rake) på den potten.

Korrigér meg gjerne om jeg tar feil, folkens.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav maggekris » ons 22.06.2011 14:06

Det å bruke bankkort i utlandet er generelt ingen god idé i utgangspunktet, da du slipper uhyggelige gebyrer og elendige vekslingskurser ved bruk av kredittkort.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav DeeWox » ons 22.06.2011 15:17

Viss du har ein dårleg bank, ja.
medlem i 190 måneder
 

Re: Spille poker på nett / betalingspoker

Innleggav Mono » ons 22.06.2011 21:36

Stemmer det Henrik. Du får bare rakeback på egen rake. Ellers hadde det jo vært dårlig business av pokersite'n...
medlem i 188 måneder
 

Neste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]