Spill og varme

Diskuter de nyeste spillene

Spill og varme

Innleggav Hawk eye » tor 01.09.2011 16:45

Hei, jeg har tenkt å bootcampe min MBP 13 (midt 2010) igjen. Etter at den har vært på reprasjon (ødelagt hovedkort) kjører maskinen som normalt igjen. Men som de fleste ved blir maskinen veldig varm når man spiller og temperaturen vil nok ligge på nærmere 80 grader. Kan dette føre til at enkelt deler i maskinen bli ødelagt, slik som f. eks hovedkortet (som røk sist) eller andre deler?

Jeg har også vurdert å kjøpe en kjøleplate dersom temperaturen blir et problem. Er det noen som har erfaring med kjøleplater og vil anbefale noen for meg?

På forhånd takk!
medlem i 172 måneder
 

Re: Spill og varme

Innleggav FHM » søn 11.09.2011 21:06

Hei det skal nok gå og spille på den nesten alle pc er og macer har en mekanisme som skrur seg av nor dataen blir varm da kan man vente noen timer til den blir kald.
Ikke prøv og skru den på om den skrur seg av da kan du skade den men det går og spille på den ;)
medlem i 151 måneder
 

Re: Spill og varme

Innleggav Hawk eye » tor 15.09.2011 14:30

Ok, tusen takk for svar!
medlem i 172 måneder
 

Re: Spill og varme

Innleggav mac_31 » tor 15.09.2011 15:37

Jeg bruker både en aktiv kjøleplate/underlag (m/vifte) og et manuelt viftestyringsprogram i Windows, og det funker veldig fint på min MBP 15'. Hvis ikke du bruker dette, VIL din mac bli veldig varm. Det kommer selvfølgelig også an på hvor krevende spillet er, og hvor lenge du tenker å holde på din mac. Mange store temperatursvingninger trekker jo ned levetiden, men komponentene er jo tross alt laget for å tåle varme...
medlem i 168 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]