Vil denne dra BF3?

Diskuter de nyeste spillene

Vil denne dra BF3?

Innleggav TrygveK » ons 12.10.2011 14:35

Hei,
Vurderer å gå over til Mac fordi jeg kommer til å bruke den bilde og videoredigering.

Ønsker likevel å mauligheten til å spille BF3 og lurer derfor på om denne kommer til å kunne kjøre spillt på "high settings"? Ønsker jo å kunne "nyte" den flotte grafikken....

iMac 27"
3.4GHz Quad-Core Intel Core i7
AMD Radeon HD 6970M 2GB GDDR5

Kommer også til å oppgradere selv med:
SSD 120GB
RAM 8 eller 16 GB


Mvh
Trygve
medlem i 150 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav Wavelength » ons 12.10.2011 14:39

Minimum System Requirements
OS: Windows Vista (Service Pack 2) 32-Bit
Processor: 2 GHz Dual Core (Core 2 Duo 2.4 GHZ or Althon X2 2.7 GHz)
Memory: 2 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics Card (AMD): DirectX 10.1 compatible with 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 series, with ATI RADEON 3870 or higher performance)
Graphics Card (NVIDIA): DirectX 10.0 compatible with 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 series with NVIDIA GEFORCE 8800 GT or higher performance)
Sound card : DirectX compatible
Keyboard and Mouse
DVD ROM Drive

Recommended System Requirements
OS: Windows 7 64-Bit
Processor: Quad-Core CPU
Memory: 4 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics Card: DirectX 11 compatible with 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 or ATI RADEON 6950)
Sound Card: DirectX compatible
Keyboard and Mouse
DVD ROM Drive


Den kjører nok spillet fint, men jeg ville ikke forventet grafikk fra den helt øverste hyllen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav TrygveK » ons 12.10.2011 15:59

Hei igjen,
Det viktigste er "game-playen" som er mye bedre på Mac (PC) vs PS3. Samt at grafikken forventer jeg er mye bedre på en Mac kontra PS3....... Eller tar jeg da feil?!? :-/
medlem i 150 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav aiaN88 » ons 12.10.2011 16:27

Blir bedre enn på PS3 ifølge speccsa! Hvordan er boot-camp i fothold til spill og drivere?? Hadde vært kos med noe CS 1.6 på macbook air'en min :)
medlem i 166 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav TrygveK » man 17.10.2011 14:47

Ikke helt svar på spørsmålet føler jeg.......
medlem i 150 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav petrus764 » man 17.10.2011 14:57

BF3 krever utrolig mye av PCen, en iMac kommer med laptophardware, både skjermkort og prosessor, i tillegg har den enormt stor oppløsning.

Jeg tror ikke en iMac er særlig egnet til så krevende spill som BF3, du vil nok kunne spille det på lavere oppløsning og mindre detaljer, men for en god spillopplevelse bør du heller investere i en gamer-pc.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav joakimulseth » man 17.10.2011 15:01

Ikke for å være pessimist, men vet du egentlig hvor avansert det er å sette inn SSD i iMac 27''?

Jeg har akkurat selv kjøpt eksakt samme maskin som deg, og oppgrdaert til 16GB Ram selv. Det er lett! Men alt annet enn Ram er ganske advanced shit. Du må nemmelig gå rundt skjermen med en hårføner for å løsne opp limet for og så plukke av glasset. Deretter kan du begynne å grave deg ned i maskinen ;)

Ikke noe jeg selv ville gjort, men jeg vet jo selvsakt ikke om du har peiling på slikt (for det har ikke jeg ihvertfall)


;) Lykke til!
medlem i 169 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav Nilka » man 17.10.2011 15:53

Ikke for å være et rasshøl, eller jo. Før dere lirer av dere ting dere tydeligvis ikke vet noe om må det da gå an å sjekke fakta. Å si at iMac kun er laptopdeler er jo fullstendig missvisende. Eneste laptopdelene er skjermkortet og minne. Skjermkortet er derimot et av de 3 kraftigste laptopskjermkortene som finnes i dag og tilsvarer et Radeon 6850 desktop-kort. Prosessoren derimot er standard desktop-prosessor og på den klart kraftigere siden av spekteret. Hvorfor skal folk på detta forumet bestandig uttale seg så standhaftig uten å sjekke fakta? Det kan da ikke være så forbannet vansklig.

Toppmodell iMacen skal ikke ha noe problemer med å dra BF 3 på helt ålreighte instillinger. For å dra det på Ultra ja da trenger du nok sli/crossfire men utenom dette skal du ikke ha problemer med å kjøre det.

Bare sånn for sikkerhets skyld kan jeg bekrefte at jeg selv har kjørt det på iMacen med 1GB 6970 uten at det var problemer i det hele tatt. Det så griselekkert ut på en så stor skjerm med så høy oppløsning, og det fløyt særdeles godt. Og det kommer fra en som har konkurrert på høyt nivå I Unreal tournament og en del andre FPS.
Jeg lå vel mellom 35-50 FPS i betaen.

Det å oppgradere minnet er som nevnt her ikke vanskelig. Det å sette inn en SSD i etterkant er derimot som nevnt litt mer tricky. Du bryter garantien ved å gjøre dette og du må skru og fikse mye, blant annet ta av selve skjermen. Etter all sansynlighet gjør det ikke noe at du mister garantien da du har norsk reklamasjonsrett og Apple senere isåfall må bevise at din tukling med maskinen er det som har ødelagt den, men det er nok en krangel du ikke har lyst på om maskina skulle gå i stykker i etterkant.
Selv feiga jeg ut betalte Eplehuset alt for mange penger for å sette inn en Intel 510 men alt i alt veldig fornøyd.
medlem i 239 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav TrygveK » tor 20.10.2011 15:18

Hei!
Ikke minst takk for god tilbakemelding - som forholder seg til fakta (og komponenter vs spek krav).

En god gjennomgang - og er klar over utfordringene med å bytte SSD. har heldigvis en bror som jobber med IT og har skrudd i mye - så satser på at han får til det dersom jeg ikek finner noen som kan gjøre dette billig :-)

mvh
Trygve
medlem i 150 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav drhouse » tor 20.10.2011 16:19

Amen! Og så er jo imacen en knall maskin til alt annet enn BF3 også :-)
medlem i 206 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav mulstrand » lør 05.11.2011 13:42

Kan man kjøre BF3 på vanlig OS oprativsystem eller bruker dere windows?
medlem i 171 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav drhouse » lør 05.11.2011 14:31

Windows via bootcamp
medlem i 206 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav ruvinn » fre 30.12.2011 5:21

Jeg bruker imac 27" 2010 modell som pc skjerm , jeg bruk mini display kort inngangen i skjermen og skjermkortet i pcèn har mini display utgang, skal jeg spille med max skjermoppløsning er ikke det innebygde skjermkortet i imacèn kraftig nok, syntet til og med Ati/amd HD6970 som er i pcèn lagger litt

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Vil denne dra BF3?

Innleggav tiboine » fre 30.12.2011 11:44

hva med å ta et søk på youtube? utrolig hva man finner der også nå:) lurte på det samme for en stund siden av en nysgjerrighet. søkte på bf3 on imac og fikk opp noen treff. På høyeste innstilling så fikk han rundt 20-40fps. Noe som jeg vil påstå er godkjent. Såfremt man ikke MÅ ha grafikken på maks
medlem i 150 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]