Starcraft 2 "lagger" på MacBook Pro

Diskuter de nyeste spillene

Starcraft 2 "lagger" på MacBook Pro

Innleggav Kalvesteik » fre 13.04.2012 4:51

Hei alle sammen!

PROBLEMSTILLING:
Spillet kjører nesten knirkefritt helt til macen begynner å bli veldig varm og det blir mye aktivitet i spillet (høy apm - action per minute, og units).

Ut ifra spillets minimums krav er min mac over kvalifisert for dette spillet og bør derfor ikke ha noe problem og spille det.
Jeg spiller på Medium/Low graphic settings.


Kan noen svare meg på hva jeg kan gjøre, prøve for at dette skal gå smertefritt? :-/

Litt teknisk informasjon:
MacBook Pro 13" tidlig 2011 modell
Prosessor 2,7 GHz Intel Core i7
Hukommelse(RAM) 4 GB 1333 MHz DDR3
Grafikk Intel HD Graphics 3000 384 MB
Programvare Mac OS X Lion 10.7.3 (11D50b)

IPS (Internet levrandør og specs):
Bilde
medlem i 148 måneder
 

Re: Starcraft 2 "lagger" på MacBook Pro

Innleggav a1eks94 » fre 13.04.2012 10:31

Problemstillingen gir lite info, har du kanskje noe mer info? kanskje litt mer presist ka som oppstår? Henger det seg, fps loss (drastisk), konstant lav fps?

Jeg har identisk mac som deg, utenom jeg har en i5 istedenfor din i7.
Og jeg har ingen problem når jeg spiller.

Kort fortalt, slå av ting i bakgrunnen, sett alt på lavt, deretter skrur du opp etter hvert.

I store kamper har jeg også litt fps loss, men dette skal ikke være noe problem.
Desverre så er ikke de integrerte grafikkortet noe serlig å skryte av.

Har du enda problem når alt er på lavt, så har du noe programmer som irriterer under spilling, eller så burde du prøve å avinstallere Starcraft 2.
medlem i 143 måneder
 

Re: Starcraft 2 "lagger" på MacBook Pro

Innleggav Kalvesteik » fre 13.04.2012 16:28

Takk for hurtig svar. Jeg glemte kanskje og nevne at CPUen under spilling går KRAFTIG opp og macen begynner å jobbe ganske tungt (viften går veldig fort). CPU´en ligger mellom 40 - 80 når jeg spiller Starcraft 2. Jeg jeg ikke sjekket FPS enda, kan gjøre dette i kveld.

Jeg har heller ingen andre bakgrunns programmer. Med unntak av Itunes et noen ganger men dette virker ikke til å påvirke noe som helst.
medlem i 148 måneder
 

Re: Starcraft 2 "lagger" på MacBook Pro

Innleggav Kalvesteik » man 16.04.2012 2:35

Har nå sjekket FPS også og funnet ut at denne varierer ganske mye, ut ifra hvilken game type jeg spiller.

Om jeg spiller Quick Match (League - ranked games) ligger FPS på 40-55 (ingen lagg)
Visst jeg heller velger og spille Mineralz, Marine arena, og andre game types som det er flere detaljer på ligger fps på så lavt som 15 uten firefights. Om jeg går til angrep, vil fps ligge helt nede i 0-9 og da fryser spillet i et sekund eller to, helt til angrepet er ferdig. Utrolig irriterende. Nå er jeg rookie når det kommer til CPU og FPS. Har noen et par tips på hva jeg kan gjøre for og gjøre det kjekkere for alle?

Takker og bukker for alle svar! :-)
medlem i 148 måneder
 

Re: Starcraft 2 "lagger" på MacBook Pro

Innleggav Kalvesteik » søn 22.04.2012 16:56

bump
medlem i 148 måneder
 

Re: Starcraft 2 "lagger" på MacBook Pro

Innleggav eru » søn 22.04.2012 21:31

Grafikkortet ditt (eller mangelen på sådan) er ikke akkurat overkvalifisert til dette spillet, så det er ikke rart du vil slite om det er mye som foregår på skjermen på én gang...
medlem i 188 måneder
 

Re: Starcraft 2 "lagger" på MacBook Pro

Innleggav Kalvesteik » tor 26.04.2012 3:33

Takk for svar.

Jeg har lenge tenkt at det kanskje kunne være dette som foresaker lav fps..
Det er ikke først før maskinen begynner å bli varm det blir store problemer.
medlem i 148 måneder
 

Re: Starcraft 2 "lagger" på MacBook Pro

Innleggav Oyvind-t » tor 26.04.2012 14:34

Kan være Thermal Throtteling.

Dersom CPU blir varmere en en viss grense, klokker den seg ned, til temperaturen igjen er innefor. Prøv å les av CPU temp mens du spiller. Kan forårsakes av mye støv i vifter og lignende
medlem i 175 måneder
 

Re: Starcraft 2 "lagger" på MacBook Pro

Innleggav allanalv » lør 26.05.2012 14:02

Har du vurdert å legge inn Windows for gaming? Har selv erfaring med at spilling i OS X kan være en smertelig affære.
medlem i 153 måneder
 

Re: Starcraft 2 "lagger" på MacBook Pro

Innleggav bkar89 » tir 07.08.2012 20:50

Fenomenet kalles Throtteling... og er mest kjent på 2011 MBP 15" Når varmeutviklingen i maskinen blir for høy til at viftene klarer å holde den kjølig underklokkes GPUen for å holde den innenfor brukbar tempratur

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]