Minecraft og mac mini

Diskuter de nyeste spillene

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav Peteru » ons 10.04.2013 21:55

Så hvis jeg kaster MC og laster ned på ny, så kanskje?

Ja, ja… Kan nok likegjerne knuse sparegrisen og kjøpe meg en parallells… :(
medlem i 216 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav Maccrell » ons 10.04.2013 23:55

Ikke sikkert du trenger knuse sparegrisen.
Skal du spille Minecraft kan du kjøpe deg en ny stasjonær pc til 4000,- for den er bedre å spille på enn noen Mac jeg har prøvd.
Mac spilles til nøds på en iMac, men på en Macmini 2010 modell er det bare sorgen for der henger det og henger det.
Og for å ha noe glede av å spille Minecraft på Mac må du uansett ha en ny mus og nytt tastatur. Apple sitt duger nemlig ikke.
Og til dere som spiller Minecraft på en Mac og tror at det går glimrende. Tull.
Prøv med en skikkelig kraftig gamer pc for det er noe helt annet.
Ja du må ha Java for å spille Minecraft, men det har ingen ting med ala siste oppdaterte Java.
Du må ha Java 6, eller så kan du bare glemme Minecraft. :bitchin:
medlem i 143 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav Peteru » lør 24.08.2013 9:41

Jeg laster ned en Linux-variant. Det må da funke. Skal ta det til uka (Boot Camp vile fø. heller ikke boote fra en Windows-ISO…). Så får vi se hvor hunden ligger begravet. Har ellers vært på Steam/Valves support, som er r… for Mac.
:-(
medlem i 216 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav Peteru » ons 11.09.2013 1:36

Nå har jeg løst problemet. Fikk hjelp av en god venn til å legge inn Ubuntu på Mac’en. Den dumme boksen som kverka Portal, så Steam, og som aldri ville kjøre Minecraft. Og som heller ikke ville installere Windows fra en helt legal ISO. Så skru Eple og Vindauge, Ubuntu er konge. Portal og Steam funker, Minecraft vil nok også funke bare vi får årna mere diskplass til Ubuntu (Bootcamp har jeg reformatert til MacOS Journaled).
Ingen hjelp å få på Apples sider, her på Mac1 var det heller ingen som kunne gi noen entydige gode råd, så da ble det Ubuntu.
Case closed. :bitchin:
medlem i 216 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav Peteru » søn 22.02.2015 18:23

Til orientering: Fikk satt inn SSD i Minien, og den ble überkjapp. Pluss mere ram (er nå 8 gigg totalt). Linux’en ble borte da jeg fylte SSD’en med siste Time Machine-backup (tok vel en natt, men det funka 100%), TM backet jo bare opp mac-biten. Så lo! and behold! Plustelig funker både Portal, Portal 2 og Minecraft på den. Enten har Steam hivd seg rundt, eller så var det et spørsmål om RAM… For maskina kjører stadig 10.7. :-D
medlem i 216 måneder
 

Forrige

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]